فرمانده سپاه گرگان:
فرمانده سپاه شهرستان گرگان از اعزام کاروان دانش‎آموزی به راهیان نور خبر داد و گفت: در روزی که منتسب به کاروان اسرای کربلاست 280 دانش‎آموز دختر در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.
کد خبر: ۳۱۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 13 October 2016
فرمانده سپاه شهرستان گرگان از اعزام کاروان دانش‎آموزی به راهیان نور خبر داد و گفت: در روزی که منتسب به کاروان اسرای کربلاست 280 دانش‎آموز دختر در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.

سیدعلی مهاجر صبح امروز در حاشیه بدرقه کاروان دانش‎آموزان به راهیان نور اظهار کرد: 280 دانش‎آموز دختر پایه دوم متوسطه صبح امروز از کانون طه شهرستان گرگان به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.

وی تصریح کرد: کاروان دانش‎آموزی دختران شهرستان گرگان در قالب اردوی چهار روزه از طریق شش دستگاه اتوبوس و دو خودروی سبک از یادمان‎های غرب کشور، یادمان‎های عملیات مرصاد، یادمان مطلع فجر و ... بازدید می‎کنند.

فرمانده سپاه شهرستان گرگان از اردوهای راهیان نور به عنوان یک حرکت فرهنگی برای خودسازی دانش‎آموزان یاد کرد و گفت: دانش‎اموزان در اردوهای راهیان نور از نزدیک با ارزش‎های دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می‎شوند و در برابر هجمه‎های دشمنان واکسینه خواهند شد.

* راهیان نور تمرینی برای نهادینه کردن فرهنگ حماسه و ایثار است

مهاجر افزود: تقارن این حرکت فرهنگی با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حامل یک پیام بزرگ و تمرینی برای نهادینه کردن فرهنگ حماسه و ایثار است.

وی بازخوانی اندیشه‎های امام حسین(ع) و ترویج فرهنگ حسینی برای نسل جوان را اولویتی مهم خواند و ابراز کرد: در برهه‎ای که دشمن از هر وسیله‎ای برای به انحراف کشیدن جوانان بهره می‎برد باید نسبت به تربیت فرزندان در مسیر اهل ‎بیت(ع) تلاش کنیم.

مهاجر با اشاره به اینکه دانش‎آموزان در اردوهای راهیان نور تجربه‎های معنوی، فرهنگی، مهارتی و تربیتی کسب می‎کنند، گفت: اردوهای راهیان نور گنجینه‎ای از تجربیات خوب برای نسل جوان است.

* حضور کاروان رهروان زینبی در امامزاده عبدالله(ع) گرگان

فرمانده سپاه شهرستان گرگان گفت: در مناطق عملیاتی غرب کشور دانش‎آموزان دختر از استان‎های گلستان، گیلان، مازندران، تهران و همدان حضور دارند این دانش‎آموزان شاهد نمایش رزمی «باافلاکیان» که در اردوگاه توحید شهرستان کرمانشاه برگزار می‎شود، خواهند بود.

مهاجر بیان کرد: کاروان رهروان زینبی ساعت 14 و 30 دقیقه امروز به صورت نمادین و به شکل قافله اسراء از انبار جهاد گرگان به سمت امامزاده عبدالله(ع) این شهرستان حرکت می‎کنند.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار