مهمترین خبرهایی که در میان سایت ها و خبرگزاری های استان تیتر شده اند بصورت یکجا در این بسته خبری انتشار یافته است.
کد خبر: ۳۲۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ 03 November 2016
تعدد خبرها و منابع انتشار این خبرها گاها باعث می شود که مخاطبان نتوانند به آنچه در پی آن هستند دست یابند و کمبود وقت یکی از دلایلی است که مخاطبان را در پیگیری اخبار مردد می کند.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سعی دارد مهمترین خبرهای استان را در فواصل زمانی ، در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
مسئولان استان دنبال حکومت سکولاری هستند؟
امام جمعه دهدشت با اشاره به برگزاری اجلاسیه نماز در شهرستان گچساران بدون حضور ائمه جمعه و با انتقاد از این اقدام، مسؤولان آن را هم‌ردیف با موضوع اسلام بدون روحانیت دانست.
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت نماز و اقامه آن در جامعه اظهار کرد: نماز همانگونه که بزرگان دین و ائمه هدی(ع) فرموده‌اند، ستون دین و رکن رکین اسلام و بازدارنده از معصیت‌ها است.
امام جمعه شهر دهدشت تصریح کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی موظف به ترویج این فریضه هستند که در این میان، وظیفه آموزش و پرورش از همه دستگاه‌های فرهنگی سنگین‌تر است.
حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه اما مشاهده می‌شود که در این خصوص در استان دچار ضعف هستیم، تبیین کرد: در بسیاری از دستگاه‌ها این وضعیت مطلوب نیست و در مدارس که باید وضعیت بهتری داشته باشیم نیز دچار ضعف هستیم و به خوبی اقامه نماز در آن‌ها دیده نمی‌شود.
امام جمعه مرکز شهرستان کهگیلویه، انحرافات فکری در جامعه را زاییده همین نوع ضعف‌ها به خصوص در مدارس دانست و یادآور شد: باید متناسب با هجمه‌های فرهنگی که در کشور و استان از سوی دشمن می‌شود به مقوله نماز بیشتر توجه داشته باشیم، به خصوص که دشمن نسل جوان و نوجوان را نشانه رفته و مدارس نیز بیش از همه در خطر تهاجم فرهنگی قرار دارند، بنابراین وضعیت کنونی نماز در مدارس را متناسب با مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن نمی‌دانیم.
حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع خبرنگاران به برگزاری اجلاسیه نماز در شهرستان گچساران گریزی زد و متذکر شد: امام راحل همواره خطر اسلام بدون روحانیت را گوشزد می‌کردند و امروز هم چنین خطری وجود دارد که برخی به دنبال حذف روحانیت از برنامه‌ها به خصوص برنامه‌های فرهنگی هستند.
وی، عدم دعوت از ائمه جمعه را به عنوان رئیس ستاد اقامه نماز جمعه برای شرکت در جلسات برنامه‌ریزی اجلاسیه نماز را حرکتی از همین دست در استان دانست و گفت: ابهام‌انگیز است که از روسای ستاد اقامه نماز در جلسات دعوت نمی‌کنند که در جای خود جای سوال و واکاوی دارد.
حسینی با انتقاد از بروز چنین اقدامی از سوی مسؤولان دولتی گفت: آقایان به فکر دولتی کردن نماز هستند و این کار را در حالی انجام می‌دهند که در جاهای لازم و ضروری حضور ندارند و سهواً و یا تعمداً این کار را در راستای حذف روحانیت می‌دانیم.
امام جمعه دهدشت افزود: این کار در نهایت به سکولاریسم و حذف روحانیت از برنامه‌ها منجر می‌شود و به مسؤولان استان تذکر می‌دهیم./فارس
نظر وزیر احمدی نژاد در یاسوج در باره 13 آبان و 16 آذر
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه ۱۳ آبان و ۱۶ آذر ماهیت ضد استکبار و استعمار دارند گفت: برخی در داخل کشور می‌خواهند این دو روز را برعکس جلوه بدهند.
سید‌محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج‌ در پاسخ به این سئوال که برخی از جریان‌های سیاسی مدعی تسخیر لانه جاسوسی هستند، اظهار داشت: افرادی از هر دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب امروزی در تسخیر لانه جاسوسی نقش داشتند و مختص به یک جریان سیاسی نیست ولی برخی از افراد موثر در تسخیر لانه شیطان همچون علم‌الهدی در جبهه شهید شد و دیگرانی همچون اکبر گنجی هم اکنون در آمریکا هستند.
وی با بیان اینکه اتفاقا برخی دچار استحاله شده‌اند عنوان کرد: افرادی که اول انقلاب علیه اسلام آمریکایی بودند و برای ترویج اسلام ناب محمدی تلاش می‌کردند امروز در دانشگاه تربیت مدرس می‌گویند دیگر نباید از امام حسین(ع) روایت حماسی و انقلابی داشته باشیم بلکه باید روایت نلسون ماندلایی کنیم.
حسینی با بیان اینکه برخی افراد و دوستانشان که امروز مدعی عذرخواهی از آمریکا هستند دنبال منافع خود بوده و همان اول انقلاب هم به آرمان‌ها پایبند نبودند ابراز کرد: این افرا امروز چون منافعشان را جوری دیگری می‌بینند مطابق با همان مشق می‌نویسند.
وی با اشاره به اینکه افراد به دلیل وابستگی‌ها تغییر می‌کنند ولی آرمان‌ها نه تصریح کرد: این افراد زمانی علیه دولت موقت و ملی مذهبی‌ها موضع می‌گرفتند ولی هم‌اکنون حرف آنان را می‌زنند.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به افرادی که مدعی خط امام(ره) هستند گفت: این افراد بروند و مواضع حضرت امام خمینی (ره) در سخنرانی چهارم آبان 43 در ارتباط با آمریکا را مطالعه کنند و بعد جمع‌بندی کنند که آیا می‌شود به آمریکا اعتماد کرد و دست دوستی داد.
حسینی با تاکید بر اینکه تاریخ آمریکا پر از ظلم و ستم است، افزود: رویکرد آمریکا در قبال ایران همیشه تاریخ مثل هم بوده یعنی قبل از انقلاب اگر منافع‌اش در برهه‌ای تامین نشده نگاهش جور دیگری بوده و امروزه نیز دشمی‌اش نه هسته‌ای بلکه آرمان‌های نظام و انقلاب است.
عمده بارش های دیشب استان در بهمئی بود
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 31.6 میلیمتر باران در 24 ساعت گذشته در لیکک؛ مرکز شهرستان بهمئی بارید.
ولی بهره مند روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باران در 24 ساعت گذشته در بخش گرمسیری استان شامل دهدشت، دوگنبدان، لیکک، لنده و امام زاده جعفر گچساران بارید.
وی اظهار داشت: 4. میلیی متر در دهدشت، هشت میلیمتر در دوگنبدان، 21 میلیمتر در لنده، 2.4 میلیمتر در منطقه امام زاده جعفر در 24 ساعت گذشته باران بارید.
بهره مند عنوان کرد: باراش باران در همین مدت در شهرهای سی سخت و یاسوج گزارش نشده است.
کارگرانی که مدیر خود را نمی خواهند
روز گذشته کارگران و مدیران بخش های مختلف کارخانه قند یاسوج دست به اعتصاب و اعتراض زدند و اجازه ورود مدیرعامل به کارخانه ندادند. کارگران در این تجمع اعتراضی اظهار کردند: ۴ ماه حقوق نگرفته اند و سال ۹۵ به جزء حقوق پایه هیچ مزایای دریافت نکرده اند.
به گزارش کبنا، در این اعتراض کارگران خواستار تعیین تکلیف وضعیت کارخانه و پرداخت حقوق و مزایای خود شدند.
برخی از کارگران بیان می کردند، چرا کارخانه ای که یک ریال درآمد ندارد، و ۲۱ ماه تعطیل است، مدیرعامل آن باید ۱۵ میلیون تومان دریافت کند و از طرفی هر ماه بابت تردد با خودروی شخصی خود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر بگیرد و این در حالی است که فاصله منزلش با کارخانه حدود ۳۰۰ متر فاصله وجود دارد.
یکی از کارگران گفت: در جایی که کارگران با بحران مالی و حقوقی روبرو هستند، مدیرعامل ۱۵ میلیون تومان دریافت می کند و ۸۰ میلیون تومان از پول کارخانه را برای خانه ویلایی و سلطنتی خود که در بام شهر یاسوج واقع شده، هزینه کرده است. او در خانه اش سه نگهبان و خدمتکار با هزینه کارخانه دارد و همانند سلطنتی ها زندگی می کند.
«ن» یکی از کارگران با انتقاد شدید از سوء مدیریت مدیرعامل فعلی کارخانه گفت: او طی حکمی برای خودش هر ماه ۱۵ روز حق مأموریت در نظر گرفته [ چه مأموریت برود و چه نرود] که در هیچ جای دنیا سابقه ندارد. او حتی قراردادش را به امور کارگزینی نداده است. آیا دستگاه های نظارتی نباید در این زمینه تحقیق و بررسی کنند.
برخی از کارگران با فریادهای بلند اعلام کردند که ما دیگر نمی خواهیم «آقای حبیبی» در این کارخانه مدیرعامل باشند، چرا که او باعث این همه بدبختی و فلاکت کارخانه شده است. این کارگران به شدت از دست نماینده بویراحمد و دنا گلایه مند بودند و اعتقاد داشتند وقتی فردی که سال ها با سوء مدیریت باعث رکود کارخانه شده چرا باید بار دیگر با رایزنی نماینده به این جایگاه برگردد.
به گزارش کبنا، سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ۱۴ دی ۹۴ از این کارخانه طی هئیت بلند پایه بازدید کرد و قول داد که به کمک کارخانه قند جهت رونق و تولید می آید، اما اکنون جز غبار تعطیلی بر چهره این کارخانه چیز دیگری نمی بینیم. اگر چه این کارخانه توسط کارآفرین برتر و توانمند بومی استان کهگیلویه و بویراحمد خریداری شده، اما تاکنون به این سرمایه گذار تحویل نگردیده است.
این روزها کام کارخانه قندی ها تلخ تلخ است.
90 درصد کالاهای قاچاق به استان بوسیله اتوبوس است
به گزارش سایت استان کهگیلویه و بویراحمد، سعید آرمین از تشدید فعالیت گشت‌های مشترک تعزیرات برای مقابله با تخلفات بازار خبر داد و اظهار داشت: نمایندگان تعزیرات حکومتی از ابتدای شهریور با مشارکت اتاق اصناف و صنعت و معدن در قالب گشت‌های بازرسی اقدام به نظارت از واحدهای صنفی شهرستان نمودند.
آرمین تصریح کرد: در این بازرسی‌ها 386 پرونده تخلف کشف و واحدهای صنفی متخلف به 546 میلیون ریال جریمه محکوم شدند.
رئیس تعزیرات حکومتی کهگیلویه با بیان اینکه تاکنون 373 پرونده از تخلفات مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است، گفت: 238 پرونده در حوزه کالا و خدمات، 40 پرونده تخلف بهداشتی بود.
آرمین عملکرد تعزیرات در حوزه قاچاق کالا را صد درصدی عنوان و تصریح کرد: هشت پرونده قاچاق کالا شامل لوازم خانگی و مواد نوشیدن کشف و به نفع دولت ضبط شده است.
وی افزود: 90 درصد کالای قاچاق توسط اتوبوس‌های مسافربری در مسیر عسلویه و بوشهر وارد شهرستان می‌شود، بیان کرد: در یکی از نشست‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا مقرر شده بود ایست بازرسی در جاده بهبهان راه‌اندازی شود که با گذشت بیش از دو ماه هنوز اقدامی انجام نشده است.
آرمین کمبود ایست بازرسی در مبادی ورودی را زا عوامل افزایش ورود کالای قاچاق دانست و تصریح کرد: راه‌اندازی ایست بازرسی در این محور تا حدود بسیاری مانع از ورود کالای قاچاق به شهرستان خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار