تجمع اعتراضی چندباره کارگران اخراجی شرکت نفت وگاز تنگ بیجار
کارگران اخراجی نفت و گاز تنگ بیجار که ماه هاست با اخراج از کار سرگردان و بی یاور مانده اند دومین روز از تجمع خود را پشت سر گذاشتند.
کد خبر: ۳۲۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳ 07 November 2016

کارگران اخراجی نفت و گاز تنگ بیجار که ماه هاست با اخراج از کار سرگردان و بی یاور مانده اند، دومین روز از تجمع خود را پشت سر گذاشتند.

به گزارش تابناک ایلام ، کارگرانی که اردیبهشت ماه سال جاری با دلایل نامشخص از کار در پروژه نفت و گاز تنگ بیجار اخراج شده اند، برای دوین روز متوالی است که در مقابل ساختمان وزارت نفت درتهران تجمع کرده اند وخواستار عمل به وعده هایی شدند که شاید حاصلش بازگشت نان به سفره خانواده هایشان باشد.علی رغم حضور دوروزه این کارگران هیچ یک از مسئولین وزارت نفت حاضر به استماع سخنان آنان و پیگیری مطالباتشان نشدند.

کارگرانی که ضعف قانون پیر و فرسوده قانون کاروجولان شرکت هایی که تمام هستی خود را بردرآمد های اقتصادی و تمرکز بر بهره کشی از کارگرانی قرار داده اند که بواسطه کم سوادی یا از روی اجبار قرارداد هایی را امضا می کنند که از عواقب آن بی اطلاع اندامروز چشم امیدشان به دیدن هیچ مسئولی از وزارت نفت روشن نشد!

تیرماه جاری دکتر جلال میرزایی نماینده ی حوزه شمالی استان در مجلس و عضو کمیسیون انرژی مجلس حل مشکل این کارگران را در اولویت کاری خود قرار داده و در جلسه ای با حضورمدیرعامل نفت و گاز غرب،معاون استاندار ایلام،مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام و تنی چند از مسئولین در خصوص پیگیری حل مشکل کارگران ازحل این مشکل و زمینه سازی برای بازگشت آنان به کار طی دو مرحله و ظرف یک هفته خبر داد.

این کارگران بومی که پس از سال ها کار درشرکت های تابعه وزارت نفت به دلایل نامعلوم اخراج شده اندتمام راه های اداری و اجتماعی ممکن را پیموده اند تا شاید برای بازگشت به کارگری و جلوگیری از مهاجرت و خانه به دوش شدن در حاشیه شهر های بزرگ راهی بیابند.تجمع مکرر در مقابل استانداری ، استفاده از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حتی ظرفیت رایزنی نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی ، تجمع وبیان مشکلات خود در وزارت نفت وبیان مشکلات موجود دررسانه ها تمام همت افرادی است که فقط برای زجر و زحمت خود قدر شناسی می خواهند و برای همت بلندشان دست تمنا و مردانگی .

گرچه مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان ایلام در گفتگو باتابناک ایلام این مساله رامتوجه نوع قرارداد منعقده مابین کارگران وشرکتهای طرف قرارداد وزارت نفت دانسته واظهارنموده است که تمدید قرار داد های یکساله کارگران منوط به خواست شرکت هاست اما در خصوص حمایت حقوقی از کارگران فوق افزود: وظیفه ذاتی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی پیگیری حقوقی مطالبات کارگران است منوط براینکه این پیگیری با ارائه دادخواست اولیه از سوی کارگر وتشکیل پرونده بدوی صورت گرفته باشد کما اینکه این اداره کل همواره حتی خارج از سیکل فوق حمایت لازم را به عمل آورده است.

با روند فوق و عنایت به اینکه اخراج کارگران به خاطر تعدیل نیرو نبوده است و بجای آنها از نیروهای استخدامی غیر بومی استفاده شده است ذیحق بودن کارگران و دعوت به کار مجدد انها می تواند گامی برای تحقق شعار های اقتصادی دولت و توجه به قشر زحمتکش کارگر باشد.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شفیعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
بهتر است قبل از نشر هر خبری از صحت و واقعیت مسئله مطلع بود ...
این شرکت از روز اول به عنوان یه شرکت قرارداد مدت محدود با این افراد قرارداد بسته و خود این افراد هم از این قضیه بخوبی مطلع بوده اند اما در حال حاضر قصد دارند با چنین اخبار ضد و نقیضی خود را حق به جانب معرفی کنند و خود را به هر طریقی به صنعت نفت تحمیل کنند و این مسئله که با اخراج این افراد از استانهای دیگر نیرو جایگزین شده اند بسیار مضحک و غیرواقعیست ، این طرح یک پروژه بود که در حال حاضر به اتمام رسیده و به طبع نیازی به نیرو نداره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار