مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهریز از اجرای طرح مبارزه با مگس مدیترانه‌ای در باغ‌های این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۲۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰ 22 November 2016

به گزارش تابناک یزد،کامیار رسولی  با تاکید بر ضرورت کنترل و مقابله جدی با آفت مگس مدیترانه‌ای اظهار داشت: مبارزه با آفت مگس مدیترانه‌ای تنها با همکاری و همراهی کشاورزان مقدور است که باید با تله‌گذاری نسبت به مبارزه با این نوع آفت اقدام کرد.

وی با بیان اینکه طرح مقابله با این آفت از طریق توزیع مواد جلب‌کننده و تله‌های فورمونی انجام می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر عملیات تله‌گذاری برای شکار مگس مدیترانه‌ای در باغ‌های شهرستان مهریز آغاز و بخشی از کار نیز انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهریز اضافه کرد: مگس مدیترانه‌ای و کرم گلوگاه محصولات تولیدی کشاورزان این شهرستان به ویژه باغات انار را در معرض نابودی قرار داده که اگر با این آفت مقابله نشود خسارات زیادی به کشاورزان وارد خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم‌اینک نیز بخشی از باغات تولید انار در شهرستان را آفت فراگرفته است، عنوان کرد: در حال حاضر نیز بیش‌از نیمی از سطح باغ‌های محصول انار در شهرستان مهریز دچار آفت مگس مدیترانه‌ای شده و کرم گلوگاه نیز خسارت زیادی را به کشاورزان منطقه وارد کرده است.

رسولی با تاکید بر اینکه شهرستان مهریز همواره جزو شهرستان‌هایی بوده که نقش مهمی در تولید انواع محصولات کشاورزی در استان داشته است، افزود: برای جلوگیری از شیوع و گستردگی آفت‌ها به ویژه مگس مدیترانه‌ای به همکاری کشاورزان در طرح‌های مقابله و تله‌گذاری نیاز است.

وی با تاکید بر لزوم جمع‌آوری میوه‌های آلوده در سطح باغات و نزدیک درختان اظهار داشت: اقدام‌های زراعی و بهداشت باغ و مزرعه در کاهش جمعیت مگس مدیترانه‌ای و جلوگیری از شیوع آن نقش مهمی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهریز با تاکیدبر پرهیز از انبارداری میوه‌ها در سطح باغات شهرستان ادامه داد: چنانچه میوه‌های چیده شده از درخت در سطح باغ رها شده و یا در همان قسمت انبار شود با تخم‌ریزی و گسترش آفت مگس مدیترانه‌ای مواجه خواهد شد.

وی بیان داشت: لازم است تا برای پیشگیری از شیوع این آفت، میوه‌های فاسد و انباشته شده در سطح باغات حداکثر ظرف 48 ساعت جمع‌آوری شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار