اسید های چرب ترانس یا چربی های ترانس، در کارخانه به وسیله فرآیند هیدروژناسیون تشکیل می شوند و برای ما مضر هستند.
کد خبر: ۳۳۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 24 November 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: آسیه امیری کارشناس ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز گفت: چربی های ترانس در بسیاری از مواد غذایی مانند مارگارین، بیسکوییت، کلوچه، چیپس، غذا های سرخ شده مانند پیراشکی و سیب زمینی سرخ شده و سایر غذا های فرآوری شده وجود دارد.

وی ادامه داد: چربی های ترانس به طور طبیعی و با مقادیر کم در برخی مواد غذایی مانند گوشت قرمز و لبنیات یافت می شود با این حال، چربی های ترانس به صورت معمول از راه مصرف روغن های جامد و مواد غذایی تهیه شده با این نوع روغن دریافت می شود.

امیری بیان کرد: پیوند های کربنی در زنجیره چربی های اشباع ثابت است و به دلیل استعداد بالایی که در فرایند اکسیداسیون دارند، در جدار عروق و غشای سلول ها رسوب کرده و باعث افزایش کلسترول نامطلوب خون(LDL) می شوند.

کارشناس ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز با توجه به اینکه چربی‌ های ترانس باعث ایجاد پلاک ‌های چربی و انسداد رگ ‌های خونی قلب می شود، تصریح کرد: این چربی ها باعث ایجاد التهاب در دیواره عروق می ‌شوند و میزان تری‌گلیسرید ‌ها (چربی دیگر موجود در خون) را بالا می‌ برند، این امر باعث سخت شدن دیواره شریان ‌ها (تصلب‌ شرایین) می شود که زمینه ساز بیماری های قلبی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار