سردار عراقی مطرح کردترویج روحیه بسیجی بین مردم اهل تسنن در سوریه
کد خبر: ۳۳۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲ 25 November 2016
سردار عراقی گفت: روحیه بسیجی در سوریه، یمن و لبنان رواج پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، دقایقی پیش سردار عبدالله عراقی در مراسم تجمع 20 هزار نفری یاوران ولایت، مدافعین حرم در زاهدان اظهار کرد: این گردهمایی کم سابقه و اتحاد و انسجام مردمی، مشت محکمی بر دهان دشمنان و استکبار جهانی است.

جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه افزود: امنیت پایدار در گرو همین اتحاد و انسجام است و امروز نمادی از قدرت بسیج و اتحاد و انسجام سران و قبایل را در اینجا شاهد هستیم.

این مسؤول ادامه داد: این تنوع قومی و مذهبی زمینه پیروزی ما بوده و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و استکبار جهانی است.

وی افزود: این انسجام به دنبال برکت خون شهدا، بصیرت سران و قبایل و مردم به وجود آمده است.

با روحیه بسیجی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حل می شود

سردار عراقی تاکید کرد: باید در کنار این اتحاد و انسجام مشکلات اقتصاد و معیشت مردم را برطرف کنیم.

وی گفت: باید گرفتاری های مردم را گرفتاری خودمان بدانیم و با روحیه بسیجی برای گره گشایی از آنها تلاش کنیم.

این مسؤول ادامه داد: بسیج وابسته به هیچ سازمان و قوم و طایفه‌ای نیست، بسیح تحت فرماندهی مقام معظم رهبری است و هر زمان فرمان دهند در هر صحنه‌ای آماده هستند.

وی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس، امام خمینی (ره)، یک معنای جدیدی را وارد صحنه نبرد کرد و آن روحیه شهادت طلبی، ایثار در قالب بسیج بود.

وی با بیان اینکه روحیه شهادت طلبی ما را در صحنه نبرد پیروز کرد، افزود: بر اساس محاسبات کمی سپاه و لشکر ایران اسلامی در جنگ هشت ساله، توان مقابله با لشکر دشمن را نداشت و بر اساس برآورده های کارشناسان نظامی ما بیش از یک هفته نمی‌توانستیم در جنگ طاقت بیاوریم اما با روحیه بسیج از میدان نبرد پیروز و سربلند بیرون آمدیم.

سردار عراقی بیان کرد: در دوران جنگ بسیجی بدون چشم داشت از روستا و خانه و کاشانه خود جدا شد و به صحنه نبرد آمد.

وی ادامه داد: امروز این طریقه جنگیدن به عمده کشورهای غرب آسیا و به سراسر جهان سرایت کرده است، امروز در قابل داعش ملعون فقط شیوه بسیجی جنگیدن جواب می دهد.

جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: سال گذشته اوج حضور فرزندان بسیح، سپاه و ارتش در سوریه بود که با همین شیوه توانستیم در برابر داعش و النصره بجنگیم.

وی بیان اینکه این روحیه بسیجی در بین اهل تسنن کاملا ترویج پیدا کرده است گفت: در لبنان، فلسطین و عراق اهل تسنن در حال مبارزه با ظلم هستند.

این مسؤول افزود: این بسیجی که توانست در بدترین شرایط جنگ سربلند بیرون بیاد اگر خوب آموزش یابد مشکلات کشور را نیز با همین روحیه بسیجی برطرف خواهد کرد.

تفکر بسیجی به معنای مردم‌داری و مردم‌یاری

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار کرد: امروز نفوذ معنوی بسیج مختص جغرافیای ایران نیست، بلکه بسیج یک فرهنگ، جریان، آرمان و تفکر است. تفکر بسیجی که بر پایه انقلابی‌گری، مدیریت جهادی و جامع‌نگری استوار شده، حلال مشکلات است.

سردار حسین معروفی با اشاره به اینکه عمل‌گرایی، ذوب شدن در ولایت، ولایت‌پذیری، ولایت‌باوری، خدمت بی‌منت به مردم، اخلاص در عمل و صداقت در رفتار از دیگر خصوصیات تفکر بسیجی است، افزود: تفکر بسیجی به معنای مردم‌داری و مردم‌یاری، رسالت‌محوری، پیش‌روندگی اهداف نظام اسلامی و استکبارستیزی است.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی دشمن‌شناسی، اقتدار، عزت و شرف است، گفت: آمادگی همه جانبه برای دفاع از انقلاب و ملت ایران، خودباوری و نگاه به استعداد درونی و امید به آینده انقلاب تنها در تفکر بسیجی تبلور یافته است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تفکر بسیجی، تفکر اهل بیت(ع) و منطق بسیج، منطق سیدالشهدا(ع) است، گفت: این حضور نشانه ادب، معرفت، عمق ایمان و بصیرت است که 114 گردان از بسیجیان استان در آن حضور دارند.

معروفی با بیان اینکه بسیج یک ظرفیت انقلابی است، به تشریح برنامه های هفته بسیج پرداخت و افزود: ارائه خدمات درمانی توسط بسیجیان در سفید آبه، حضور 500 گروه بسیجی در طرح واکسیناسیون و سرشماری دام و طیور، افتتاح 110 عرصه محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی و افتتاح 40 واحد خانه محروم از جمله برنامه‌های انجام شده در طول این هفته بوده است.

به گزارش فارس، تجمع باشکوه بسیجیان به مناسبت 5 آذرماه، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین با حضور مسؤولان لشکری و کشوری با حضور 20 هزار نفر از بسیجیان سراسر سیستان و بلوچستان در قالب 11 لشکر, 33 تیپ و 114 گردان برگزار شد که فرماندهی گردان‌ها را فرماندهان دوران دفاع مقدس بر عهده داشتند.

اقشار مختلف بسیجیان سیستان و بلوچستان با وجود سرمای شدید هوا، آماده بودند تا با حضور در این اجتماع باشکوه، آمادگی خود را برای دفاع و پشتیبانی از حریم ولایت و حرم ائمه(ع) اعلام کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار