مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی خبر داد
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه یک تن عسل غیرمجاز در بیرجند توقیف شد، از معدوم‌سازی دومین لاشه شتر در کشتارگاه دام نهبندان نیز خبر داد.
کد خبر: ۳۳۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 27 November 2016
علیرضا رفیعی‌پور توقیف خودروی حامل هزار کیلوگرم عسل غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: یک دستگاه خودروی نیسان که به صورت غیرمجاز و بدون گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی اقدام به حمل هزار کیلوگرم عسل به مقصد بیرجند کرده بود، توسط بازرسان بهداشتی دامپزشکی شهرستان بیرجند  توقیف شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: پس از بررسی کارشناسی از محموله توقیف شده از سوی کارشناسان این اداره،  نمونه اخذ برای انجام آزمایشات لازم به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ارسال شد.

رفیعی‌پور یادآور شد: این مقدار عسل به دلیل شرایط غیربهداشتی حمل و ارگانولپتیکی و تا زمان اعلام نتایج آزمایشگاهی توقیف شد.

وی تاکید کرد: هرگونه نقل و انتقال دام و فرآورده‌های خام دامی باید توسط خودروهای یخچال‌دار با مجوزهای کسب شده از دامپزشکی صورت گرفته و در غیر این صورت بازرسان بهداشتی دامپزشکی بر اساس ضوابط و مقررات سازمان دامپزشکی کشور با این‌گونه تخلفات بهداشتی برخورد قانونی می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: لاشه یک نفر شتر به ارزش 30میلیون ریال توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

رفیعی‌پور یادآور شد: نظارت بهداشتی بر کشتار دام یکی از وظایف اصلی دامپزشکی است که با بررسی و بازدید دام‌ها در مراحل قبل از کشتار، حین کشتار و پس از کشتار گوشت سالم، بهداشتی و با کیفیت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

وی افزود: این دومین لاشه شتر به وزن 120 کیلوگرم است که به دلیل آلودگی‌های انگلی طی دو ماه گذشته با تشخیص ناظرین بهداشتی شبکه دامپزشکی ضبط و معدوم می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار