رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم:
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: مسمومیت با گاز منوکسید کربن در قم جان یک نفر را گرفت.
کد خبر: ۳۳۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱ 01 December 2016
به گزارش تابناک قم، محمد رضا حسنی با اعلام این خبر عنوان کرد:عصرامروز وپس ازحضور پرسنل اورژانس۱۱۵ بربالین فرد متوفی درمنزلی در شهر قم مشخص شد که متاسفانه بازهم مسمومیت باگاز مونواکسیدکربن منجربه فوت یک نفر(آقا) درقم شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم افزود:همچنین درروزهای گذشته نیز یک خانواده چهارنفره شامل پدرومادر ودو فرزندشان براثرمسمومیت باگازco در استان قم جان خود را از دست داده بودند.

وی تاکید کرد:علت عدم اطلاع رسانی این حادثه دلخراش تاکنون به دلیل تایید ومحرز شدن  فوت این خانواده با گازco توسط مراجع ذ یصلاح پس از بررسی های لازم در روزهای اخیر بود

حسنی اظهار کرد:متاسفانه با توجه به موارد فوق ازشروع فصل سرما تا امروز چهارشنبه در استان قم تعداد ۸ نفر جان خود را بر اثر مسمومیت از دست داده اند.

وی گفت:این افراد شامل ۵ اقا و 1 خانم و ۲کودک می باشند که به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و استفاده ازوسایل گرمایشی غیراستاندارد، جان خود را در فصل سرمای قم در طول مدت چند ماه از دست داده اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم ادامه داد:یکی از مسمومیت ها نیز به علت استفاده ازپیک نیک درفضای بسته خودرو و ۱مورد نیز استفاده ازذغال چوب درچادرمسافرتی و ۶ مورد اشکال دراتصالات ولوله های خروجی وسایل گرمایشی  می باشد.

وی اعلام کرد:همچنین تا امروز قریب به ۲۸ نفر دراستان دچار مسمومیت با گاز co با درجات خفیف شدند که با توجه به تماس به موقع با اورژانس و حضور پرسنل اورژانس۱۱۵ درمحل درمان سرپایی شدند و یا جهت تکمیل درمان به مراکزدرمانی انتقال یافتند.

حسنی بیان کرد:اولین ومهم ترین اقدام درمواجهه با افرادی که دچارمسمومیت با گاز شده اند انتقال ودورکردن فرد یا افراد مسموم ازکانون الودگی و رساندن اکسیژن صددرصدوخالص و هوای طبیعی محیط به آنان می باشد چرا که چون دلیل مسمومیت نرسیدن اکسیژن بوده است.

وی تصریح کرد:تماس به موقع با اورژانس 115 و شنیدن دقیق راهنمایی کارشناسان جهت انجام اقدامات اولیه تا رسیدن امبولانس اورژانس و حفظ خونسردی و دادن آدرس دقیق محل حادثه جهت حضورسریع تر پرسنل اورژانس بسیار مهم است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار