تابناک گزارش می دهد ؛
تابناک / نیمه شب سرد هفتم آذرماه تنور اخبار سیاسی به یکباره داغ شد. جایی در کوچه هفدهم خیابان امیرآباد تهران، یک حکم بازداشت برای نماینده مجلس حکایت از یک شب پر خبر داشت. تقابل جدی بود؛ حضور مأموران، تلاش محمود صادقی برای رهایی از بازداشت و حضور جمعیت.
کد خبر: ۳۳۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 02 December 2016
تابناک / نیمه شب سرد هفتم آذرماه تنور اخبار سیاسی به یکباره داغ شد. جایی در کوچه هفدهم خیابان امیرآباد تهران، یک حکم بازداشت برای نماینده مجلس حکایت از یک شب پر خبر داشت. تقابل جدی بود؛ حضور مأموران، تلاش محمود صادقی برای رهایی از بازداشت و حضور جمعیت.
 
به گزارش تابناک گیلان، کمتر از 24 ساعت بعد از این ماجرا، صادقی، نماینده تهران در حساب توئیترش اعلام کرد که حکم بازداشتش لغو شده اما همزمان خبرهای ریز و درشت از قول «منابع آگاه» در رسانه‌های منتقد او نشان می‌دهد این قصه هنوز سر دراز دارد. تأکید اخبار منتقدان بر این است که خبری از لغو حکم بازداشت در میان نیست. مجلسی‌ها یا پشت سر صادقی در حمایت به صف شده‌اند یا حداکثر سکوت کرده‌اند. از خبرها مشخص است که بهارستان، منتقد حکم بازداشت است و البته حامیان قوه قضائیه هم با استدلال‌هایی از حکم صادره دفاع می کند. در واقع، رخداد نیمه شب سرد هفتم آذرماه در کوچه هفدهم امیرآباد را هنوز نمی‌توان پایان یافته تلقی کرد.

 
موضع رییس مجمع نمایندگان گیلان درباره این حادثه
 
 
تلاش برای جلب شبانه محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، واکنش‌های بسیاری را برانگیخت. مطابق رویه‌های قانونی، هرگونه احضار نمایندگان به دستگاه قضایی، باید به هیأت رئیسه مجلس و نیز هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع شده تا درباره آن تصمیم‌گیری شود.
 
اما حضور مأموران نیروی انتظامی برای جلب صادقی، سبب شد که نمایندگان سابق و فعلی مجلس، اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب و دیگر صاحبنظران از این اتفاق ابراز تأسف کنند. آنان، دو سوی ماجرا را به تطابق رفتارهای خود با قانون دعوت کردند تا حاشیه‌های غیرضروری برای کشور ایجاد نشود.


لاهوتی: نمایندگان به نمایندگی از مردم سخن می‌گویند و اگر نتوانند مسائل آنان را بیان کنند، مردم چگونه به بهبود شرایط امید داشته باشند
 
 
مهرداد بائوج لاهوتی، عضو هیأت رئیسه فراکسیون «مستقلین ولایی» نیز خواستار احترام به اصل 86 قانون اساسی و مصونیت نمایندگان شد و تأکید کرد که اگر این مصونیت از میان برود، نمایندگان نمی‌توانند از حقوق و منافع مردم بخوبی دفاع کنند. نماینده لنگرود در مجلس با تأکید بر اینکه نمایندگان نه متعلق به خود بلکه متعلق به مردم هستند، خاطرنشان کرد: هرچند نمایندگان نیز باید در اظهار نظرهای خود دقت لازم را داشته باشند، اما حرکت در چارچوب‌های قانونی باعث می‌شود که برای کشور حاشیه‌های تازه ایجاد نشود، کمااینکه در این باره نیز ارجاع مسأله به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان می‌توانست از بروز چنین حاشیه‌هایی جلوگیری کند.
 
لاهوتی تأکید کرد که مردم این رفتارهای خلاف قانون را نمی‌پسندند، زیرا نمایندگان به نمایندگی از آنان سخن می‌گویند و اگر نتوانند مسائل آنان را بیان کنند، مردم چگونه خواهند توانست به بهبود شرایط امید داشته باشند.

 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار