معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه در خصوص اجرای برنامه‌های فضای مجازی، مشکل منابع مالی و اعتبارات نداریم، خاطرنشان کرد: تنها مشکل موجود تدوین برنامه مطلوب است.
کد خبر: ۳۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۰ 12 May 2015
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه باید برای فضای مجازی محتوا تعیین کنیم، گفت: در خصوص اجرای برنامه‌های فضای مجازی، مشکل منابع مالی نداریم.

به گزارش فارس ، محمد‌ابراهیم الهی‌تبار در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان با اشاره به هدف‌گذاری در حوزه جوانان، اظهار کرد: باید فعالیت‌های فرهنگی در حوزه جوانان مورد توجه قرار گیرد و این مهم مختص یک سازمان نیست و همه با این مسئله درگیر هستند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی نیز باید در حوزه جوانان برنامه‌هایی داشته باشند، گفت: برای ارائه برنامه‌های راهبردی تا حدودی از بخش‌ها و ظرفیت‌های موجود استان شناخت پیدا کرده و آنها را عملیاتی کردیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ادامه داد: تاکنون توانستیم اهداف مندرج در اسناد و برنامه‌های راهبردی را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های هدفمند در قالب طرح‌ها نتایج خوبی خواهد داشت، در ادامه فعالیت جوانان در حوزه‌های مختلف از جمله سیاسی و فرهنگی را لازم دانست و گفت: دانشگاه‌ها باید بیشتر به حوزه جوانان توجه کنند.

الهی‌تبار با بیان اینکه در تشکل‌های دانشجویی نیز باید جوانان فعال شوند، گفت: از سوی دیگر باید بستری فراهم شود تا شاهد حضور شاداب و سرزنده این قشر عظیم در بخش‌های مختلف باشیم.

وی یکی از زمینه‌های تحقق شعار سال را استفاده از ظرفیت‌های موجود عنوان کرد و بیان داشت: جوانان بهترین و بزرگترین ظرفیت جامعه هستند.

معاون سیاسی استاندار همدان ادامه داد: دستگاه‌های مختلف باید در بخش‌های فرهنگی، اقتصادی،‌ اجتماعی، ورزشی و سایر حوزه‌ها با فراهم کردن امکانات از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی به بحث اعتبار‌سازی جوانان در حوزه همدلی دولت و ملت اشاره کرد و گفت: برنامه‌های عملیاتی قابل اجرا به سازمان‌ها ارسال شده و هدف از اجرای آن استفاده از ظرفیت جوانان و ایجاد رضایتمندی در بین آنها است.    

الهی‌تبار ایجاد مهارت‌افزایی در جوانان را لازم دانست و تصریح کرد: مهارت‌افزایی فنی و ارائه مهارت‌های زندگی به جوانان امری ضروری است که برای تحقق این مهم باید دستگاه‌های مرتبط شناسایی و به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به برخی کار‌های صورت گرفته، گفت: پیگیری تسهیلات وام ازدواج، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و برپایی نمایشگاه جهیزیه از جمله برنامه‌های انجام شده در حوزه ازدواج و جوانان بوده است.

معاون سیاسی استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش به افزایش کاربران فضای مجازی اشاره کرد و افزود: فضای مجازی ظرفیت مناسبی برای بهر‌ه‌برداری از فرصت‌ها به منظور پیشبرد اهداف تعیین شده در حوزه جوانان است.

وی با تأکید بر آگاهی‌بخشی به جوانان در استفاده از فضای مجازی اظهار کرد: باید برای فضای مجازی محتوا تعیین کنیم زیرا اگر این کار انجام نشود دشمنان محتوای دلخواه خود را در فضای مجازی ارائه خواهند داد.

الهی‌تبار، 89 درصد کاربران فضای مجازی در استان را قشر جوان دانست و یادآور شد: تنها بیان تهدیدات فضای مجازی برای جوانان درست نیست بلکه باید آگاهی‌بخشی و بیان فرصت‌ها را نیز در برنامه داشت تا جوانان بتوانند استفاده مطلوبی از فضای مجازی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در خصوص اجرای برنامه‌های فضای مجازی، مشکل منابع مالی و اعتبارات نداریم، خاطرنشان کرد: تنها مشکل موجود تدوین برنامه مطلوب است.

الهی‌تبار ادامه داد: در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی با تبدیل برنامه‌ها به پروژه‌ها، اعتبارات نیز اختصاص می‌یابد.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی در خصوص فضای مجازی را لازم دانست و تاکید کرد: یکی از برنامه‌های عملیاتی ورود به حوزه جوانان استفاده از فضا‌ی مجازی است که باید با یک کار عملیاتی کارشناسی و دقیق، فعالیت‌ها و نگرش‌ها نیز در همین خصوص باشد.

معاون استاندار همدان با تاکید بر مصونیت‌سازی در مسائل اجتماعی یاد‌آور شد: باید سیاست‌ها به سوی این امر سوق یابد زیرا ایجاد محدودیت مشکلات را حل نخواهد کرد و باید در زمینه مهارتی در این خصوص کار‌هایی انجام شود.

وی در پایان پیشنهاد برگزاری همایش پیاده‌روی با حضور جوانان، جانبازان و اقشار مختلف به مناسبت تقارن هفته جوان با روز جانباز و سالروز فتح خرمشهر را داد.



منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار