سی دومین بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه به صورت ویدئو کنفرانس در شهر شوسف از توابع خراسان جنوبی و همزمان با استان های هرمزگان، سیستان بلوچستان و کرمان افتتاح شد.
کد خبر: ۳۴۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳ 12 December 2016
مروز 13 باب بیمارستان صحرایی به مرکزیت سیستان بلوچستان برای محرومیت زدایی، با حضور وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و رئیس مجلس شورای اسلامی و فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت ویدئو کنفرانس در جنوب شرق کشور افتتاح و شروع به کار کردند.
به همین مناسبت بیمارستان صحرایی ثامن الائمه (ع ) با همکاری مسئولان بیمارستان امام حسین (ع) مشهد، در دبیرستان امیر الموئمنین شهر شوسف شهرستان نهبندن همزمان با یادواره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس این شهر آغاز به کار کرد.
در این مراسم که با حضور مسئولان خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان و مردم محلی برگزار شد، رئیس بیمارستان امام حسین (ع ) و رئیس بیمارستان صحرایی ثامن الائمه (ع)، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت، شهدا را مصداق بارز محرومیت زدایی دانست.
دکتر عبدالرزاق کمالی اردکانی، افزود: امیدواریم با افتتاح این بیمارستان قدمی هر چند ناچیز در برابر رشادت های شهدا برداریم.
وی حرکت جهادی کارکنان علوم پزشکی و سپاه پاسداران در مناطق محروم را قابل قدردانی دانست و عنوان کرد: تمام خدماتی که در این بیمارستان به مدت هفت روز ارایه می شود رایگان خواهد بود و جهادگران بدون هیچگونه انتظاری به این عمل خیر خواهانه ادامه می دهند.
وی از همیاری و همکاری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، و خدمات بهداشتی، درمانی بیرجند، قدردانی کرد و یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از معدود دانشگاه هایی است که ما را از صفر تا 100 درصد استقرار این بیمارستان یاری کرده و همواره حتی در تکمیل نیروهای متخصص و فوق متخصص، دست از یاری برنداشت و پشتیبان ما و مردم محروم این منطقه بوده است.
وی اظهار کرد: در این بیمارستان سعی شد،تقریبا تمامی امکانات یک بیمارستان اصلی در آن تعبیه شود و 20 تخت بستری، 2 اورژانس برادران و خواهران، 2 تخت اتاق عمل، سه یونیت دندانپزشکی، آزمایشگاه، رادیولوژی و سونوگرافی از مهمترین بخش های آن است .
وی همچنین از حضور متخصصان و فوق تخصص رشته های پزشکی در این بیمارستان خبر داد و افزود: علاوه بر پزشکان بیمارستان ثامن الائمه، پزشکان و متخصصان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم حضور فعال خواهند داشت. 

** دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پیشگام در خدمت رسانی است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی بیرجند در این مراسم، گفت: این دانشگاه در هر جایی که خدمت به مردم لازم باشد در نوک پیکان خدمت رسانی بدون هیچ ادعایی در راستای محرومیت زدایی حاضر به خدمت خواهد بود.
دکتر کاظم قائمی، افتتاح بیمارستان صحرایی در شهر شوسف را حاصل همدلی و همفکری واحد هایی بیان کرد که عملا مدیریت جهادی را در عمل نشان دادند.
وی با اشاره به اینکه ما پیرو ولایت فقیه هستیم و هدفمان خدمت به مردم است، عنوان کرد: طرح تحول نظام سلامت هم گامی موثر در محرومیت زدایی در این مناطق بود تا امروز شاهد بهبود روز افزون اوضاع سلامت و بهداشت در این مناطق باشیم.
به گزارش ایرنا، قائمی حضور فعال متخصصین مجرب از 2 سال گذشته تاکنون در رشته های قلب، اطفال، رادیولوژی بیهوشی، جراح عمومی و ... در بیمارستان شهید آتشدست نهبندن را مایه خیر و برکت در این منطقه دانست.
وی بیان کرد: امیدواریم تا اوایل سال آینده شاهد افتتاح بخش «سی تی اسکن» در این بیمارستان باشیم.
وی خدمات رسانی 24 ساعته مرکز بهداشت شوسف را هم از دیگر اقدام های در حال انجام این دانشگاه بیان و ابراز امیدواری کرد که با این اقدام روند درمان مردم این منطقه تسهیل شود.
شوسف مرکز بخش شوسف از توابع شهرستان مرزی نهبندان و از شهرستان های محروم خراسان جنوبی است. 
جمعیت آن بنابر آمار سرشماری سال ۱۳۸۵ ، 2 هزار و ۳۳۸ نفر بود.
شهر شوسف در 165کیلومتری جنوب بیرجند قرار دارد و فاصله نهبندان تا بیرجند 200کیلومتر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار