تابناک: کشاورزان شرق اصفهان به عدم عمل به وعده های داده شده در مورد میزان آب تخصیصی به آنها برای تکمیل آبیاری کشت خود معترض شدند.
کد خبر: ۳۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱ 12 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، پیش از ظهر امروز کشاورزان شرق اصفهان در اعتراض به کاهش خروجی از سد آبشار اصفهان از بعد از پل شهرستان در مقابل شرکت آب منطقه ای اصفهان تجمع کردند.

کشاورزان شرق اصفهان به عدم عمل به وعده های داده شده در مورد میزان آب تخصیصی به آنها برای تکمیل آبیاری کشت خود معترض بودند.

فتح الله دهقانی نماینده کشاورزران و حق آبه داران بخش جلگه شهرستان اصفهان در این رابطه اظهار داشت: دلیل این تجمع، اعتراض به کاهش میزان آب خروجی از محل سد آبشار بعد از پل شهرستان است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر غله کشت شده در مرحله خوشه‌بندی و رشد دانه‌ای است و قطع آب برای آن زیانبار است، می‌افزاید: قرار بود از سد آبشار حدود 30 متر بر ثانیه آب به منطقه شرق داده شود، اما این رقم به 26 مترمعکب بر ثانیه کاهش یافته که این کاهش چهار رقمی موجب ایجاد بسیاری از نوسانات و مشکلات در امر آبیاری شده است.

دهقانی، عدم نظارت بر برداشت‌های بالادستی در طول مسیر رودخانه را عامل این معضلات می‌داند و اعلام می کند که مسئولان باید برنامه ریزی صحیحی برای جریان آب زاینده رود تا 12 خرداد ماه اعمال کنند تا کشت و زرع مردم تباه نشود.

به گفته بسیاری از کشاورزان وضعیت آبیاری فعلی نیز در شرایط مطلوبی نیست و همانگونه که پیش تر انجمن حمایت از کشاورزان اصفهان نیز اعلام کرده بود امسال شاید تنها 60 درصد از کشت کشاورزان شرق اصفهان به بار بنشیند و روانه بازار شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار