گلستان در آخرین روزهای پائیز، میزبان نام و خاطره هزاران شهیدی است که از این دیار پاک به دیگر ستارگان سرزمین کهن ایران‌زمین پیوستند و جاودان شدند.
کد خبر: ۳۴۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 15 December 2016

گلستان در آخرین روزهای پائیز، میزبان نام و خاطره هزاران شهیدی است که از این دیار پاک به دیگر ستارگان سرزمین کهن ایران‌زمین پیوستند و جاودان شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مردان و زنانی که عنوان سرخ شهید به آنان عزتی ماندگار و بر این خطه اعتباری دوچندان بخشید تا این ملک دیرپای ایران اسلامی ببالد به سهم بزرگش در حفظ خاک و آئینش و دفاع از استقلال و تمامیتش.

امروز، روز دیگری است و قرار است در همایشی عظیم از آنان یاد کنیم که معرفت و مردانگی را  تمام کردند، آنان که زمینی بودند اما آسمانی شدند و بر فراز وهم زمینی‌های پابسته درخاک، رهایی را در گذر از خویشتن و انجام تکلیفی بزرگ یافتند.

نام شهید، عنوان با عظمتی است و سخن از 4هزار شهید، دیگر مجالی برای مقال نمی‌گذارد، فرزندان پاک این سرزمین آریایی چه عاشقانه جان در مسیر حفظ باورهایشان نهادند و نگذاشتند غباری از خاک این سرزمین جولانگاه دشمنان ناپاکی شود که چشم طمع بر این سرزمین دوخته بودند.

یادش به خیر آن روزها که فرزندان این دیار، از شهر و روستا برای عزیمت به میدان رزم از زیر رواق قرآن گذر می‌کردند و با فریاد یا حسین، یا حسین، ذلت و خواری را به لذت شهادت لگدکوب و با پیکر خون‌آلود خود آرامش و اقتدار را به این سرزمین پاک هدیه می‌کردند.

امروز روز بزرگی است، آئینی عظیم که یک‌سال برای به ثمر نشستن آن زمان و انرژِی صرف شد و با چهار هزار برنامه به استقبال بزرگداشت، هزاران ستاره‌ای می‌رویم که از خاکریز شهادت  به آسمان‌ رحمت الهی عروج کردند.   

*لزوم ترویج فرهنگ شهادت/ 4000 برنامه تا روز اجرای اجلاسیه 4000 شهید در گلستان

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به برگزاری اجلاسیه 4000 شهید گلستان گفت: شهدای الگویی بزرگ برای آموختن مسیر هدایت و رستگاری هستند و همه وظیفه داریم که این فرهنگ را در جامعه رشد داده و زیبایی‌های این فرهنگ را برای جوانان ترسیم کنیم.

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: ما و تاریخ نیازمند شهدا هستیم، چرا که شهدای انقلاب اسلامی سرمایه‌هایی ارزشمند، نماد اقتدار، ایثار و مجاهدت در راه خدا هستند که با فداکاری خود به انقلاب اسلامی ایران و مردم عزت و عظمت بخشیدند.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه از صبح امروز اذعان کرد: گلستان از امروز پنج شنبه در محل نمایشگاه دائمی گرگان،  میزبان اجلاسیه 4 هزار شهید  است، برنامه‌ای که بدون شک ادای دین نسبت به حضرت امام خمینی (ره)، شهدا و تعهد ما به مقام معظم رهبری است.

ولی نژاد با اشاره به  تلاش‌های انجام گرفته برای باشکوه تر برگزار کردن این اجلاسیه، افزود: مردم علاقمند به انقلاب و آرمان‌‌های والای شهدا، با حضور چشمگیر خود در این اجلاسیه از عطر و فضای معنوی محفل شهدا بهره وافی خواهند برد.

وی  خاطرنشان کرد: تاکنون برای هر چه بهتر برگزار کردن اجلاسیه 4 هزار شهید گلستان، یادواره‌های شهدای دانش آموزی، محلی، قشری و صنفی در گلستان برگزارشده است.

 دبیر کمیته فرهنگی اجلاسیه 4000 هزار شهید گلستان  اضافه کرد: در مسیر برگزاری این اجلاسیه علاوه بر دیدار از خانواده شهدای استان، از خانواده شهدای گلستانی که در خارج از استان زندگی می کنند نیز دیدار و تجلیل به عمل آمد.

ولی نژاد ادامه داد: در دو روز آخر منتهی به اجلاسیه نیز 4 هزار ختم قرآن به نیت چهار هزار شهید گلستان برگزار شد و 120 هزار نفر در این ختم قرآن شرکت کرده‌اند که البته این برنامه قرآنی ادامه دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به تلاش‌های انجام شده، همان گونه که تصور می‌شد این همایش طبق برنامه و در حد و شان شهدای بزرگوار گلستان برگزار شود.

از ابتدای برگزاری این همایش ملی، با تشکیل کمیته‌های مختلف با مدیریت دستگاه‌های استانی به ویژه همت سپاه نینوای گلستان تلاش شد تا امور این اجلاس بر اساس برنامه انجام و نقص‌های احتمالی در مسیر پیش‌رو مرتفع شود، کاری بزرگ که به همت همه ارکان ستاد برگزاری اجلاسیه شکل گرفت و نهایی شد.

شهادت دریچه‌ای که هرگز بسته نخواهد شد، همین روز گذشته فرزند دیگری از پاکان این سرزمین به آرزوی بزرگش نائل آمد، سید مهدی حسینی از پاسداران گردان تخریب گروه مهندسی 45 جوادالائمه (ع) گرگان بود که در پی تله انفجاری در منطقه کوهک سراوان در حین انجام مأموریت و پاک‌سازی میادین مجروح شده بود و صبح روز دوشنبه 22 آذرماه جاری به درجه رفیع شهادت نائل شد، این شهید اهل شهرستان گرگان و ساکن محله انقلاب بود.

پیکر پاک این شهید که در راه حفظ، تقویت و امنیت ایران اسلامی در جنوب شرق کشورمان به شهادت رسید در قطعه شهدای آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان آرام گرفت.

*برگزاری اجلاسیه 4000 شهید گلستان در سال‌های آینده با ایده‌ها و طرح‌ها نو

بدون شک این اجلاسیه علاوه بر ادای دین به شهدا، نهیبی به همه ماست که آیا توانسته‌ایم از آرمان و اهداف والای آنان مراقبت کنیم و آیا توانسته‌ایم در مسیر خط سرخ و اهداف والای آنان قدم برداریم، امید که این کنگره بزرگ توانسته باشد در دستیابی به این اهداف بزرگ تاثیرگذار باشد.   

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان با اشاره دامنه وسیع فعالیت برای شهدا و ایثارگران گفت: برگزاری اجلاسیه 4 هزار شهید در سال‌های آتی با ایده‌ها و طرح‌های نو می‌تواند، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تسهیل کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی اصغر فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا باید به دور از سیاست باشد، چرا که آنان متعلق به هیچ دسته و گروهی نیستند بلکه متعلق به همه کشور هستند.

 وی خاطرنشان کرد: چنانچه وصیت‌نامه شهدا مطالعه شود، به این نتیجه می‌رسیم که هیچ کدام از شهدا در وصیت‌نامه‌های خود از جناح خاصی حمایت نکردند، پس نباید اجازه داد، خانواده شهدا و ایثارگران بازیچه سیاسی برخی افراد شوند.

فاضلی خاطرنشان کرد: همه وظیفه داریم این موضوع را روشن کنیم که یادواره شهدا جای بحث و جدل سیاسی نیست و فقط باید به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت و آن را به نسل جوان و نسل‌های آینده انتقال داد.

وی با تاکید بر  برنامه‌های مرتبط با شهدا همچون نکوداشت و یادواره‎ها افزود: این برنامه‌ها از صفر تا 100باید در رابطه با شهدا و از حواشی غیرمرتبط جدا باشد.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان اذعان کرد: تاکنون تلاش کرده‌ایم آئین بزرگداشت شهدا رنگ و بوی سیاسی به خود نگیرد و این موارد در بنیاد جایی ندارد.

فاضلی تصریح کرد: طبق برنامه مقرر بود از 4 هزار خانواده شهید و 500 جانباز بالای 50 درصد دیدار انجام شود که تا این لحظه بیش از 3 هزار و 500 دیدار از خانواده شهید و جانباز بالای 50 درصد انجام شده است.

وی با اشاره به چاپ 10 عنوان کتاب با تیراژ یک هزار جلد با توجه به ماهیت اجلاسیه یادآور شد: در روز اجلاسیه 4 هزار شهید از این 10 کتاب‎ رونمایی می‌شود و همچنین رونمایی سایت‎های اینترنتی نیز در برنامه کاری اجلاسیه قرار گرفته است.

فاضلی در خصوص  یادواره های  شهدای استان که در طول سال انجام می شود، گفت: خلاء حضور برخی از مسئولان در یادواره شهدا وجود دارد و اگر مسئولان در یادواره‎ها حضور داشته باشند انگیزه جوانان برای برپایی یادواره‎ها و گرامیداشت‎ها بیشتر خواهد شد.

* لزوم پررنگ بودن حضور مدیران در یادواره‌های شهدا

وی ادامه داد: بیش از 10 برنامه رسمی در طول سال در گلزارهای شهدا داریم و انتظار می رود حضور مدیران در این برنامه‌ها پررنگ تر باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان با اشاره به حضور جانبازان 70 درصد استان در اجلاسیه 4هزار شهید تاکید کرد: مقرر شد در مقابل جایگاه همایش، جانبازان 70 درصد یک جا و با ویلچر حضور داشته باشند.

فاضلی اضافه کرد: 25 جانباز ویلچری در استان گلستان داریم و برای جانبازان 70 درصد برای هر کدام یک چفیه از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هدیه گرفته‌ایم و طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه به این عزیزان تقدیم شده است.
وی در پایان با اشاره به تلاش فرزندان شاهد و ایثارگر در کسب موفقیت‌های علمی افزود: امسال، سی‌و‌مین سال اجرای طرح شاهد است و تاکنون از بین فرزندان شهدا و جانبازان دو هزار و 51 نفر در مقطع کاردانی، دو هزار و 874 نفر در مقطع کارشناسی، 316 نفر در مقطع کارشناسی ارشد، 85 نفر در مقطع دکتری پزشکی، 9 نفر در مقطع دکتری تخصصی و 21 نفر در مقطع دکتری PHD فارغ التحصیل داشته‌ایم.

کنگره ملی 4 هزار شهید اکنون آغاز شده و انتظار می‌رود این همایش ملی به برکت خون پاک شهدا و انفاس قدسی آنان و تلاش همه دست‌اندرکاران پرتلاش استان به بهترین وجه برگزار شود.

بدون تردید این اجلاسیه تنها بازگو کننده قدرشناسی ملتی است که به عظمت کار آنان آگاهی دارد و می‌داند هیچ برنامه‌ای هر چند بزرگ و با عظمت نمی‌تواند پاسخگوی قطره‌ای از بیکران ایثار و گذشت آنان باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار