با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی
در آئین اختتامیه نخستین اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان از مجموعه 117 کتاب تألیف شده در حوزه دفاع مقدس با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.
کد خبر: ۳۴۴۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 15 December 2016

در آئین اختتامیه نخستین اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان از مجموعه 117 کتاب تألیف شده در حوزه دفاع مقدس با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در نخستین کنگره ملی 4 هزار شهید استان گلستان که هم اکنون در نمایشگاه بین‌المللی گلستان در حال برگزاری است از 117 عنوان کتاب در حوزه تاریخ مستند، دفاع مقدس، شعر، رمان، خاطره، داستان و مقالاتی در حوزه ایثار و شهادت رونمایی شد.

کتب مذکور با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‎الله نورمفیدی نماینده ولی‎فقیه در گلستان، حاج صادق آهنگران مداح برجسته کشور، استاندار گلستان، خانواده‎های معظم شهدا و ایثارگران در محل دائمی نمایشگاه بین‎المللی گرگان رونمایی شد.

42 طرح پژوهشی در حوزه نشر ارزش‎های دفاع مقدس تهیه شده است، 66 عنوان پژوهش و پایان‎نامه با عنوان ادبیات پایداری در حوزه دانشگاه‎ها در راستای اجلاسیه شهدا انجام گرفت و از 26 عنوان پایان‎نامه دانشجویی حمایت شد محوریت این پایان‎نامه‎ها دفاع مقدس بوده است.

42 هزار و 240 رزمنده از استان گلستان در دفاع از آرمان‎های انقلاب اسلامی به پیکار و رزم علیه باطل شتافتند که از این تعداد 4 هزار نفر شهید شدند، استان گلستان 13 هزار و 129 جانباز و یک‎هزار و 171 آزاده دارد.

تاکنون 445 برگ سند و 55 هزار قطعه عکس از 4 هزار شهید استان گلستان تهیه شده است، یک‎هزار و 100 ساعت فایل صوتی، 2 هزار و یک ساعت فایل تصویری و یک‎هزار ساعت فیلم از شهدای استان در مناطق مختلف عملیاتی جمع‎آوری شده است.

در این مراسم فرشی منقش به جغرافیای انسانی، اقوام و حضور مردم گلستان در دفاع مقدس تهیه شده است، این فرش در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، به مقام معظم رهبری در روز 20 آذر تقدیم شد که امروز 25 آذر قرار است از آن رونمایی ‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار