در ایام الله دهه فجر؛
دبیرکمیته قرآن و تشکل های دینی دهه فجر خراسان جنوبی گفت: در ایام دهه فجر بیش از ۱۱۷ گفتمان دینی در مدارس متوسطه و مساجد استان برگزار می شود.
کد خبر: ۳۶۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 29 January 2017
حجت الاسلام ابوالفضل صادقی خواه صبح یکشنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای دهه فجر بیان کرد: ۵۲ برنامه فرهنگی  توسط کمیته قرآن و تشکل های دینی دهه فجر استان اجرایی می شود.
وی برگزاری جلسات منبری روحانیون مستقر در مساجد، برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و مساجد، اعزام مبلغ به مناطق شهری و روستایی را از جمله برنامه های پیش بینی شده دانست.
حجت الاسلام صادقی خواه اظهار کرد: همزمان با دهه فجر سال جاری ۳۴۵ مبلغ بومی و اعزامی از قم و مشهد به مناطق مختلف استان اعزام می شوند.
وی تجلیل از دانش آموزان مسجدی، غبار روبی مزار شهدای گمنام، آزین بندی مساجد و اعزام قضات به مساجد برای برگزاری جلسات پرسش و پاسخ را از دیگر برنامه های پیش بینی شده دهه فجر سال جاری عنوان کرد.
حجت الاسلام صادقی خواه بیان کرد: فعال سازی شوراها و گروه های امر به معروف و نهی از منکر، برپایی مسابقات، کرسی تلاوت و جشنواره های قرآنی و اعزام مشاوره مذهبی به مساجد و مدارس از جمله برنامه های قابل اجرا در دهه فجر است.

فعال سازی ۱۷ مسجد غیر فعال در استان

دبیرکمیته قرآن و تشکل های دینی دهه فجر خراسان جنوبی فعال سازی مساجد غیر فعال استان را از دیگر برنامه های دهه فجر دانست و گفت: در این راستا ۱۷ مسجد غیر فعال، فعال می شوند.
وی برگزاری همایش مدافعان حرم، برگزاری همایش فاطمیون، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و دیدار با خانواده های شهدای قرآنی را از دیگر برنامه های این دهه دانست.
حجت الاسلام صادقی خواه اظهار کرد: پخش برنامه های محوری کمیته قرآن از طریق صدا و سیما، برگزاری محافل قرآن و عترت با نام شهدای قرآنی صدور بیانیه توسط جامعه قرآنی و معرفی خانواده های برتر قرآنی از دیگر برنامه ها این دهه مبارک است.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت های شهرداری ها برای نشر فرهنگ و سبک زندگی قرآنی، توجه به مباحث و برنامه های محتوایی در حوزه قرآنی و تبیین مباحث قرآنی در خطبه های نماز جمعه را از دیگر برنامه های قابل اجرا در این دهه دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار