لغو پروازها و تعطیلی دانشگاههای اردبیل
مسافران جاده سرچم به اردبیل از ساعت ۲۳ شب گذشته گرفتار برف و کولاک شده‌اند.
کد خبر: ۳۷۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 02 February 2017

به گزارش تابناک اردبیل، بارش برف از ساعت ۲۳ شب گذشته مسافران جاده سرچم به اردبیل را گرفتار و جاده را مسدود کرده است.

بر اساس این گزارش، گروه‌های امدادرسان و خودروهای راهداری برای بازگشایی مسیر به محل اعزام شده‌اند.

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل به ایرنا افزود: با تلاش شبانه روزی راهداران این اداره کل بخشی از راه در جاده سرچم که در حوزه استحفاظی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل واقع است باز شده اما مسیر حوزه استحفاظی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی در آق کند بسته است.

او اظهار کرد: تمام راههای ارتباطی استان غیر از جاده اردبیل - سرچم باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر رفت و آمدها از جاده سرچم - اردبیل را اهالی استان اردبیل انجام می دهند، بیان کرد: به علت کولاک شدید و بارش مکرر برف جاده سرچم در آق کند که در 160 کیلومتری اردبیل قرار دارد بسته شده است.

رحمتی با بیان اینکه حدود یک هزار و 600 روستا در استان اردبیل وجود دارد، گفت: 50 درصد راههای استان اردبیل باز است و بعد از ظهر امروز بعد از توقف بارش برف بقیه راههای روستایی بازگشایی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از مردم خواست از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت ضرورت از سالم بودن سیستم گرمایشی وسایل نقلیه خود مطمئن بوده و تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ، لباس گرم و تغذیه به همراه داشته باشند.

جاده اردبیل - سرچم 187 کیلومتر طول دارد و یکی از راههای ارتباطی استان اردبیل به تهران می باشد. این جاده یکی از جاده های کوهستانی است که حدود 140 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل و مابقی در حوزه استحفاظی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی قرار دارد.

 بازگشایی محور سرچم
 
عصر امروز خبر رسید که با تلاش راهداران استان اردبیل و آذربایجان‌شرقی محور اردبیل- سرچم باز شده اما به دلیل ادامه کولاک تردد فقط با زنجیر چرخ ممکن است.
 
 لغو پروازهای فرودگاه اردبیل

به گزارش تابناک اردبیل، بارش برف سنگین موجب لغو پرواز فرودگاه اردبیل و نیز تعطیلی دانشگاه های این شهر در روز پنجشنبه شد.

قرار بود امروز یک پرواز از فرودگاه اردبیل در مسیر اردبیل - تهران و بالعکس انجام شود که به دلیل شرایط نامساعد جوی لغو شد.

عصر دیروز هم به دلیل بارش برف و کولاک یک پرواز نوبت عصر از فرودگاه اردبیل به تهران و بالعکس لغو شد.

دمای هوا در فرودگاه اردبیل در زمان فعلی هفت درجه زیر صفر ثبت شده است.

ارتفاع 50 سانتی متری برف

مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان اردبیل اعلام کرد که در بیشتر جاده های استان بارش برف ، کولاک و یخبندان حاکم است و در گذر از گردنه ها و راه های کوهستانی استان داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی برای رانندگان الزامی می باشد.

بارش برف که از دو روز پیش در بیشتر مناطق استان اردبیل آغاز شده همچنان همراه با کولاک ادامه دارد و ارتفاع برف در برخی مناطق تا 50 سانتیمتر رسیده است.

تعطیلی تمام فعالیت های آموزشی و فوق برنامه استان

آموزش و پرورش استان اردبیل در اطلاعیه ای اعلام کرد که روز پنجشنبه در شهرستان های اردبیل ، مشگین شهر ، پارس آباد ، خلخال و سرعین به دلیل بارش برف و سردی هوا تمام فعالیت های آموزشی و فوق برنامه تعطیل است.

تعطیلی دانشگاه آزاد و برخی مراکز آموزشی

دانشگاه آزاد اسلامی و برخی از مراکز آموزشی استان نیز اعلام کردند که روز پنجشنبه فعالیت های آموزشی آنها تعطیل است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی دمای هوا در تمام مناطق استان اردبیل هم اکنون بین یک تا 9 درجه زیر صفر در نوسان است.

بر این اساس ، بارش برف تا پیش از ظهر پنجشنبه تداوم داشته و بتدریج از میزان آن کاسته خواهد شد.

همچنین با صاف شدن هوا در روزهای پنجشنبه و جمعه دمای هوا در برخی از مناطق استان به زیر منفی 15 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مسافر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
تشکیلات عریض وطویلی به نام اداره کل مدیریت بحران استان درخیابان شهید شیرازی ( که یک مهندس کشاورزی درراس ان است) اگردرچنین روزهایی هم بدرد مردم نخورند پس کی بدرد خواهد خورد؟؟؟؟
آرتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
جاده سرچم در شرایط مساعد آب و هوایی نیز همواره خطر آفرین بوده است چرا هیچ کسی به فکر مردم نیست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار