قبال توجه شهرداران شباب وسرابله؛
شلیک گلوله به یک حیوان بی آزار آن هم سگ که با رفتارش به مظهر وفا در بین حیوانات مشهور است، در نوع خود بی رحمی است. ولی متاسفانه وقتی این شلیک در ملاء عام بوده و حتی بچه ها هم نظاره گر آن باشند این فاجعه عمق بیشتری پیدا می کند.
کد خبر: ۳۸۴۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 26 February 2017

تابناک ایلام:: اسلام ناب محمدی دین مهربانی و رحمت است. دین اسلام به عنوان جامع ترین دین دستوراتی را صادر کرده که اجرای نیمی از آنها می تواند یک مدینه فاضله بسازد.

در دستورات دینی ما تاکید زیادی بر مهربانی با حیوانات و سایر مخلوقات خداوند شده است. اینکه خداوند انسان را نماینده خود بر روی زمین قرار داده دلیلی بر روا داشتن ظلم بر دیگر موجودات زنده نخواهد بود.

ما همواره برخی رفتارهای افراط گرایانه غربی ها نسبت به حیوانات را نکوهش می کنیم. حتی بعضا مشاهده می شود که در کشورهای غربی جایگاه حیوانات را با انسان برابر دانسته و این به هیچ وجه در منطق دینی ما پذیرفته نیست. از طرفی بی رحمی و شقاوت با حیوانات هم اصلا قابل قبول نمی باشد. رفتار ما با حیوانات باید توام با رعایت حقوق آن ها بوده و به عنوان یک مخلوق می بایست به آنها احترام بگذاریم. ولی متاسفانه در جامعه امروزی ما حقوق حیوانات به کلی نادیده گرفته شده است. شهرداری های سرابله و شباب در شهرستان چرداول این روزها شیوه ای نوین را در مسیر رفاه حال حیوانات خصوصا سگ ها در پیش گرفته اند، این روش جدید، زدن تیر خلاص به حیوانات و خصوصا سگ هاست.

متاسفانه این روزها باب شده که عوامل و نیروهای این دو شهرداری به مانند رزمجوهای فیلم های وسترن اسلحه به دست به شکار سگ می روند. سگ های نگون بخت این مناطق لحظه ای آسایش نداشته و تا به امروز تعداد زیادی از آن ها به وسیله عوامل شهرداری کشته شده اند.

اینکه در شرایط گرانی های امروز شهرداری این همه فشنگ را از کجا آورده خود جای بسی تأمل است، ولی چرا باید انسان در مسیر رفاه خود بیشترین ظلم را بر حیوانات روا دارد؟

شهرداری ها طبق قانون برای ساماندهی  سگ های ولگرد وظیفه داشته و این وظیفه بدون شک شکار سگ ها نیست. شهرداری باید با استفاده از امکانات و دانش روز راهی برای مقابله با سگ های ولگرد پیدا کند، ولی این راه نباید آسانترین راه از نظر آنها، که شکار سگ است باشد.

اسلام به ما آموخته که باید با حیوانات مهربان باشیم، حیوانات هم بر روی کره زمین حق حیات داشته و انسان نمی تواند نافی این حق باشد.

از شهرداران محترم سرابله و شباب میخواهیم که سریعا این رویه را متوقف کرده و راه حلی منطقی برای حل این مشکل پیدا کنند.

اینکه ما برای رهایی از یک مشکل آسانترین راه را بدون در نظر گرفتن تبعات آن برگزینیم به هیچ وجه پسندیده نیست.

شلیک گلوله به یک حیوان بی آزار آن هم سگ که با رفتارش به مظهر وفا در بین حیوانات مشهور است، در نوع خود بی رحمی است. ولی متاسفانه وقتی این شلیک در ملاء عام بوده و حتی بچه ها هم نظاره گر آن باشند این فاجعه عمق بیشتری پیدا می کند.

فرزندان کوچک سرابله و خصوصا شباب به اندازه کافی به خاطر دیدن خون های جاری در جوی آب با خطر های ناهنجار مواجه هستند، وقتی در پیش چشم آن ها خون سگ ها هم ریخته شود دیگر باید به لطیف ماندن روحیه آنها شک کرد.

متاسفانه در جامعه ی ما نهادهای مدافع حقوق حیوانات هم اجازه فعالیت چندانی نیافته اند. تنها در این بین رسانه ها هستند که باید در بحث دفاع از حقوق حیوانات ورود کنند.

دوستان ما در شهرداری های سرابله و شباب هرچه سریعتر این رویه را متوقف کرده و روال خود را تغییر دهند./م

برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
با تشکر از توجه سایت شما به حقوق حیوانات. بهترین راه برای کنترل سگهای ولگرد زنده گیری آنها و استفاده از روشهای اتلاف بدون درد یا عقیم نمودن است که امیدواریم با تهیه امکانات لازم توسط شهرداریها استفاده از روش منسوخ سلاح گرم متوقف شود.
علیرضا حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
اگه کسی با خودشان این رفتار را داشته باشه آیا راضی هستند؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار