مشاور عمرانی مجمع خیران مساجد استان کرمانشاه به نگاه جدید با موضوعات فرهنگی و مذهبی در ساخت مساجد اشاره کرد و گفت: معماری اسلامی در ساخت مساجد باید لحاظ شود تا فضای آن از دیدگاه ظاهری هویت اسلامی داشته باشد.
کد خبر: ۴۱۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 04 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس، اشتری در جلسه مجمع خیران مساجد استان  در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مساجد با نگاه جدیدی که موضوعات فرهنگی و مذهبی در آن لحاظ شود، ساخته می‌شوند.

مشاور عمرانی مجمع خیران مساجد استان کرمانشاه گفت: نگاه و عملکرد مساجد باید در وقوع رخ‌دادهای طبیعی حمایتی باشد و در اوقات فراغت نیز به عنوان یک پایگاه فرهنگی در خدمت مردم باشند.

وی مساجد را محلی برای برگزاری مراسم فرهنگی و معنوی معرفی و بیان کرد: معماری اسلامی در ساخت مساجد باید لحاظ شود تا فضای آن از دیدگاه ظاهری هویت اسلامی داشته باشد.

اشتری با اشاره به تهیه فرم استاندارد بازدید چشمی برای جمع‌آوری اطلاعات وضعیت مساجد در راستای اولویت‌بندی انجام کارهای عمرانی، ادامه داد: ارگان‌های متفاوت به‌صورت محلی 
و فرهنگی به بافت مساجد توجه می‌کنند تا طبق ضوابط و مقررات ساخت و ساز پیش رفت.

این مسؤول با بیان اینکه مبانی فقهی در طراحی مساجد در 10 مورد کلی رعایت می‌شود، اضافه کرد: مبانی فقهی از نظر محله‌ای در چهار بخش 250 مترمربع مسجد زیرمحله‌ای، 500 
مترمربع مسحد محله‌ای، یک‌هزار مترمربع مسجد ناحیه‌ای و بیش از دو هزار مترمربع تقسیم‌بندی می‌شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار