کد خبر: ۴۲۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴ 09 May 2017

 آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان روز سه شنبه در راس هیاتی برای انجام سفری 2 روزه وارد شهرستان خاش شد.

به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز سه شنبه در بدو ورود به شهرستان خاش مورد استقبال امامان جمعه، فرماندار، بزرگان و معتمدان، مدیران دستگاههای اجرایی و قشرهای مردمی قرار گرفت.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان در اجتماع مردم ایرندگان خاش گفت: ایرندگان سرزمینی تاریخی بوده که قدمت بالای آن نشان از وجود تمدن و زندگی مدرن دارد.
آیت الله سلیمانی بیان کرد: ایرندگان دارای سرمایه های ارزشمند و رودخانه آن نمادی از امید و زندگی و شور است که متاسفانه تاکنون از این ظرفیت ها و سرمایه ها به خوبی بهره برداری نشده و می طلبد مردم و مسئولان برای آبادانی و نشاط منطقه بیش از پیش بکوشند. 
امام جمعه زاهدان افزود: آب نعمت بزرگی است که در جوار آن سرسبزی و کشتزار و شالی کاری و توسعه نخلستانها و رونق گردشگری بوجود می آید.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه متاسفانه در حکومت های پیشین آثار زیبای تمدن از بین رفته است ادامه داد: آثار تاریخی و فرهنگ غنی منطقه نشان می دهد ایرندگان سرزمینی پر از ظرفیت و پتانسیل است.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: خواست مهم مردم منطقه توسعه زیرساختها و کمک به توسعه علمی است و ما بر خود می بالیم مردم منطقه به رشد بالای فکری و چشم اندازهای روشن رسیده اند.
وی ضرورت توجه به پوشش صدا و سیما و شبکه های دیجیتال و ارتباط جمعی، اینترنت و امنیت را در منطقه ایرندگان خاش خواستار شد.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: حفظ محیط زیست، وحوش و حیوانات و منابع طبیعی در منطقه باید بیش از پیش مورد توجه عموم قرار گیرد تا مردم بتوانند از زیبایی های طبیعت و تنوع گونه های گیاهی و جانوری بهره ببرند و این امر به مشارکت همه اقشار جامعه نیازمند است و هر فرد باید به سهم خود در این مسیر ادای دین کند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: برای تامین زیرساختها در کشور هزینه ها و سرمایه گذاریهای فراوانی انجام شده لذا می طلبد همگان با احساس مسئولیت و تکلیف به این مهم توجه کنند.
**توانمندی های ایرندگان خاش بی بدیل است 
فرماندار خاش گفت: بخش ایرندگان از ظرفیت های خوب و ارزشمند کشاورزی، دامداری و گردشگری برخوردار و توانمندی های آن بی بدیل است.
محمداکبر چاکرزهی با بیان اینکه این بخش به لحاظ دور بودن مسافت آن از شهر خاش از اقتصاد مطلوبی بهره نمی برد اما دولت برای توسعه خدمات در این بخش تلاش می کند و تاکنون در مباحث مختلف کارهایی انجام شده و همچنان تلاش می شود طرحهای خوبی برای حمایت از مردم را در منطقه اجرا کند.
وی ادامه داد: دولت با همکاری مردم و حمایتهای دفتر نهاد رهبری در مبحث صلح و سازش و رفع اختلافات طایفه ای کارهای بزرگی را انجام داده است. 
فرماندار خاش بیان کرد: اجرای طرحهای آبخیزداری و دیوارهای حفاظتی و سیل بند و استقرار ادارات و استقلال آموزش و پرورش و کمک به بالا بردن افزایش درآمد مردم، اجرای طرحهای دامی و پرورش زنبور عسل و غیره نیاز است البته توانمند کردن اقتصاد مردم مورد توجه دولت است.
وی گفت: شماری از پروژه های بهداشتی خاش و بخش ایرندگان امروز با حضور وزیر محترم بهداشت در استان اجرا و بهره برداری می شود.
مولوی عبدالمالک رحیمی امام جمعه بخش ایرندگان خاش نیز با عرض خیر مقدم به نماینده ولی فقیه در استان و هیات همراه وی به بخش ایرندگان گفت: به لطف اسلام و انقلاب اسلامی و حاکمیت دین و اخلاق در کشور کارهای بزرگی صورت گرفته که این خدمات در حوزه های مختلف قابل تجلیل است.
وی اظهار داشت: مردم منطقه از هر جهت تابع اسلام و انقلاب بوده و از اصول اسلامی پاسداری و در سلامت کامل برای توسعه و رشد و آبادانی کشور تلاش می کنند.
وی از تلاش و همت مسئولان سخت کوش در جهت خدمت به مردم و کمک به تامین امنیت قدردانی کرد و ضرورت رفع مشکلات حوزه اینترنت و توسعه علمی را خواستار شد.
عبدالرحمن ایرندگانی از معتمدان بخش ایرندگان هم گفت: در نظام جمهوری اسلامی بعد از اسلام و قرآن مهمترین اصل رهبری است که خوشبختانه رهبرعالی مقام و ولی فقیه و فردی دانشمند سکاندار این نظام است که رهنمودهای ایشان سبب خیر و رحمت برای کشور است.
وی افزود: دولت ها و عوامل اجرایی از رهبری تبعیت می کنند و خدمت به مردم ارائه می دهند.
ایرندگانی گفت: وسعت منطقه، صعب العبور بودن و شکل گیری روستاها در حاشیه رودخانه از عوامل توسعه نیافتگی و از موانع رشد اقتصادی و بالا رفتن محرومیت در منطقه است که باید برای حل آن چاره اندیشی کرد.
وی ادامه داد: قدمت ایرندگان به لحاظ واقع شدن در کنار رودخانه بسیار بالا و سابقه شهرنشینی آن از مرکز استان و شهرهای دیگر بیشتر بوده اما مورد توجه دولتها قرار نگرفته است.
ایرندگانی ضرورت توجه به اشتغالزایی و استقرار ادارات را خواستار شد.
رضایی مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان هم با اشاره به اینکه تمام روستاهای بخش ایرندگان به تجهیزات ارتباطی مجهز می باشد گفت: سرقت برخی تجهیزات ارتباطی سبب می شود بخش بزرگی از جامعه از خدمات دولت محروم بمانند لذا انتظار می رود علما و معتمدان به حفظ و نگهداری تجهیزات و توسعه زیرساختها کمک کنند.
وی افزود: برقراری ارتباط با دنیا دارای اهمیت است به همین سبب حفظ منابع در اختیار از ضرورتهای اساسی به شمار می رود که در این راستا به همکاری و همراهی مردم نیاز داریم.
به گزارش ایرنا دیدار با مردم ایرندگان و خاش، دیدار با شماری از خانواده های معظم شهیدان و شرکت در نشست اعضای شورای اداری و گردهمایی امامان جمعه و جماعات و مدیران و مدرسان حوزه های علمیه و طلاب از برنامه های مهم سفر 2 روزه آیت الله سلیمانی به خاش است.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار