تیم کبدی استان فارس که سه سال پیاپی در لیگ برتر حضور داشته سالن اختصاصی برای تمرین ندارد و این امر ادامه حضور این تیم در لیگ برتر را با مشکل مواجه کرده است.
کد خبر: ۴۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 07 June 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:تیم کبدی استان فارس که سه سال پیاپی در لیگ برتر حضور داشته سالن اختصاصی برای تمرین ندارد و این امر ادامه حضور این تیم در لیگ برتر را با مشکل مواجه کرده است.

تیم کبدی استان فارس که به دلیل سقوط تیم نقده در نهمین دوره لیگ به دسته یک، در لیگ برتر ماندگار شده است خود را برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی دهمین دوره لیگ برتر آماده کرده است. در این مرحله بازی‌ها به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود و نداشتن سالن اختصاصی برای بازی و تمرین کبدی در استان فارس به معنای برگزار نشدن بازی‌ها در استان فارس است.

برگزاری مسابقات لیگ برتر در استان می‌تواند در استعدادیابی و نخبه‌پروری در امر ورزش موثر باشد و لزوم داشتن سالنی مستقل برای تمرین و بازی کبدی را در استان فارس ایجاب می‌کند.

محمد شجاعی، سرمربی تیم کبدی فارس، با اشاره به اینکه تیم کبدی استان فارس برای نخستین بار در تاریخ کبدی استان توانسته سه سال در لیگ برتر باقی بماند، می‌گوید: حضور و بقا در لیگ برتر تنها هدف تیم نیست بلکه ما به دنبال صعود به مراحل نیمه ‌نهایی و نهایی مسابقات لیگ هستیم.

وی با اشاره به اینکه سالن اختصاصی برای تمرین کبدی در استان فارس وجود ندارد، افزود: تیم کبدی تنها 60 درصد برای حضور در مسابقات لیگ آماده است و علت این امر هم نداشتن سالن برای تمرین است.

شجاعی از قول مساعد سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس برای تامین سالن مناسب برای تمرین کبدی‌کاران استان خبر داد.

هم‌گروهی با تیم قهرمان مسابقات کبدی ایران که یکی از بازیکنانش عضو سوپر لیگ ستارگان دنیا است کار را بر تیم کبدی استان فارس مشکل می‌کند، اما شجاعی می‌گوید: درست است که تیم دانشگاه آزاد اسلامی چابهار قهرمان ایران در لیگ نهم بوده است اما ما با این تیم بازی داشته و شناخت کافی از روش و بازیکنان آن داریم و به صعود به دیگر مراحل لیگ امیدوار هستیم.

وی یکی از مشکلات تیم کبدی استان فارس را نداشتن اسپانسر ذکر می‌کند و معتقد است در صورتی که تیم‌های استان فارس به ویژه تیم کبدی حمایت مالی شوند نتایج بهتری می‌توانند کسب کنند.

تیم کبدی استان فارس قرار است با ترکیب محمد شجاعی سرمربی، علی کشاورز مربی، قاسم رنجبر، حامد نصیری، علیرضا رفیعی، محمد قانع، احسان جمال‌خواه و روح‌الله فخیمی در دهمین دوره لیگ برتر کبدی شرکت کند.

تیم کبدی فارس در مسابقات لیگ نهم درگروه دوم با تیم‌های، هیئت کبدی گرگان، هیئت کبدی نقده، هیئت کبدی کبودرآهنگ همدان، هیئت کبدی گلستان، دانشگاه آزاد چابهار، هیئت کبدی زابل و هیئت کبدی هرمزگان همگروه بود اما نتوانست به مرحله دوم راه یابد.

لازم به ذکر است گروه‌بندی مرحله مقدماتی دهمین دوره لیگ برتر کبدی به شرح زیر است:

منطقه 1
گروه1: دانشگاه آزاداسلامی - هیئت فارس - شهرداری ارومیه - هیئت اندیمشک

گروه2: هیئت گلستان - هیئت هرمزگان - کبودرآهنگ - هیئت کرمانشاه

میزبان: ارومیه

منطقه 2
گروه1: هیئت گرگان - رعدپدافندهوایی - دولت آباداصفهان - هیئت قزوین

گروه2: شهرداری چهارباغ البرز - استقلال ساری - هیئت یزد - هیئت کرمان

میزبان: یزد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار