مديرعامل شركت برق منطقه‌ای خوزستان عنوان كرد:
کد خبر: ۴۵۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸ 01 July 2017
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به اینکه روز گذشته شاهد ثبت دمای 54 درجه در اهواز و دماهای بالای 50 درجه در بسیاری از شهرستان های استان بودیم، گفت: علی رغم اینکه دیروز، یک روز نیمه تعطیل بود اما در 8تیر سال 96 در مقایسه با 8 تیر سال گذشته، 8.5 درصد رشد مصرف داشتیم و رقم 7735 مگاوات را ثبت کردیم.

محمود دشت‌بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، اظهار کرد: دمای محیط یکی از عوامل تاثیرگذار در بهره‌برداری از تجهیزات، به‌خصوص در ایستگاه‌های قدرت و پست‌های فوق توزیع و انتقال است. دو عامل در بالا رفتن دمای تجهیزات تاثیرگذار است که یکی دمای مستقیم محیطی و عامل دیگر، دمای کارکرد داخلی تجهیزات است که در اثر بارگیری از تجهیزات به وجود می‌آید.

وی افزود: در چند روز گذشته با پدیده افزایش دما در کارکرد تجهیزات مواجه بودیم اما با توجه به مراقبت‌های صورت گرفته و مانیتورینگ‌هایى که به صورت دوره‌ای بر روی تجهیزات انجام می‌گیرد از کارکرد تجهیزات مراقبت می‌شود و در مواردی که لازم باشد و دمای تجهیزات به دمای بحرانی برسد، نسبت به محدودیت بار تجهیزات برای جلوگیری از آسیب دیدن آن اقدام می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: خوشبختانه تاکنون به چنین شرایطی نرسیده‌ایم و با مدیریت باری که بر روی تجهیزات اعمال شده، از این موضوع جلوگیری شده است.

دشت‌بزرگ تصریح کرد: مدیریت بار اعمال‌شده از سوی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به این معنی نیست که مردم مدیریت مصرف را در دستور کار خود قرار ندهند بلکه حتما باید مدیریت مصرف را اعمال کنند؛ چراكه مدیریت مصرف و رعایت الگوی مصرف می‌تواند در این ایام بیشترین اثرگذاری را در پایداری برق داشته باشد.

وی ضمن توصیه به مردم جهت رعایت الگوی مصرف گفت: مردم از وسایل غیرضروری و پرمصرف در ساعات پیک استفاده نکنند. استفاده از وسایلی مانند اتو، جارو برقی، سشوار و... را به ساعت‌هایی به‌جز ساعت‌های پیک مصرف موکول کنند و در این رابطه با صنعت برق همکاری داشته باشند تا بتوانیم این ایام گرم را که در پیش داریم، بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: روز گذشته شاهد ثبت دمای 54 درجه در اهواز و دماهای بالای 50 درجه در بسیاری از شهرستان‌های استان بودیم. علی رغم اینکه دیروز، یک روز نیمه‌تعطیل بود اما در 8 تیر سال 96 در مقایسه با 8 تیر سال 95، 8.5 درصد رشد مصرف داشتیم و رقم 7735 مگاوات برق ثبت شد. این مساله همزمان با طرح ذخیره عملیاتی بود که با هماهنگی‌های انجام گرفته بر اساس این طرح، مصرف صنایع به ساعت‌های غیر از پیک موکول و باعث می‌شود که بتوانیم مدیریت را به خوبی اعمال کنیم.

دشت‌بزرگ بیان کرد: اگر این میزان دما را در روز غیر تعطیل در استان شاهد بودیم و این مدیریت مصرف اعمال نمی‌شد، قطعا میزان مصرف بالای هشت هزار مگاوات ثبت می‌شد و آسیب‌دیدگی بسیاری از تجهیزات دارای عمر بالا در شبکه را رقم می‌زد و محدودیت‌هایی را در شبکه ایجاد می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای آینده باز هم با افزایش دما مواجه خواهیم بود که امیدواریم بتوانیم با کمک مردم و همکاری تمام همکاران شرایطی را مهيا کنیم تا انرژی الکتریکی پایداری را با کیفیت مطلوب به مشتریان ارائه کنیم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار