مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: در راستای حمایت از نویسندگان استان، مجموعه داستان‌های کوتاه نویسندگان استان گلستان گردآوری و چاپ می‌شود.
کد خبر: ۴۵۴۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ 06 July 2017
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: در راستای حمایت از نویسندگان استان، مجموعه داستان‌های کوتاه نویسندگان استان گلستان گردآوری و چاپ می‌شود.

حجت‌الاسلام علی اصغر فضلیت در حاشیه برگزاری کارگاه آمورشی تکمیلی داستان نویسی، افزود: با وجود تکثر ماموریت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمبود اعتبارات، توانستیم گام‌های حداقلی در حوزه‌های مختلف برداریم.

وی با بیان این نکته که اولویت ما در همه حوزه‌ها آموزش است، اظهار کرد: از بین یک فعالیت غیرآموزشی و یا کارگاه آموزشی، قطعا فعالیت اموزشی را ترجیح می دهیم.

فضلیت یادآور شد: به دنبال این هستیم که مجموعه داستان‌های کوتاه از نویسندگان استان را به صورت ماندگار در قالب چاپ در بیاوریم؛ طبق فراخوان هر صاحب قلم می‌تواند ٣ اثر خود را تحویل دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان افزود: آثار پس از ارزیابی و داوری در قالب آثار برگزیده استان به چاپ خواهد رسید؛ چنین اتفاقی در حوزه شعر استان افتاد بر همین اساس در نظر داریم آثار بانوان شاعر را نیز در سال جاری به چاپ برسانیم.

وی از برگزاری کارگاه آموزشی تکمیلی داستان نویسی اظهار خرسندی کرد و هدف از برگزاری آن در شهری به جز مرکز استان را تمرکززدایی اعلام کرد و افزود: اعتقاد داریم جای جای استان گلستان ظرفیت و قابلیت مناسبی دارد که باید این ظرفیت‌ها دیده و توزیع شود.

فضلیت اظهار کرد: حوزه داستان‌نویسی در شهرستان گنبدکاووس از ظرفیت قابل توجهی برخوردار است و باید این استعدادها با آموزش شکوفا شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در خاتمه تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید اولویت و توجه ما به آموزش است و این آموزش باید در همه فعالیت‌های هنری مانند تئاتر، هنرهای تجسمی، موسیقی، شعر و غیره مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است کارگاه آموزشی تکمیلی داستان نویسی در ٢نوبت صبح و عصر و با حضور هنرمندان گلستانی در گنبد کاووس برگزار شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار