کارگردان فیلم «سه پسر دو دختر» با اشاره به تاثیرگذاری بخش‌های مختلف جشنواره فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی گفت: این جشنواره پشتوانه کشف استعدادها و فرصتی برای پرورش هنرمندان و برنامه‌ریزی برای تولیدات مناسب در دوره‌های بعدي جشنواره است.
کد خبر: ۴۶۲۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ 18 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛مسعود آستانداری  اظهار داشت: برگزاری جشنواره رضوی در بعد استانی به شرط سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی درست می‌تواند رونق بخش سینمای مستند و کوتاه باشد و در بعد ملی نیز معرف شهر یزد و فعالیت‌های فرهنگی هنری همچنین زمینه تعامل بیشتر و بهتر بین هنرمندان مطرح کشوری و هنرمندان جوان یزدی را فراهم آورد.
وی بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های موضوعی می‌تواند باعث هدفمند شدن تولیدات هنری شود، گرچه فیلم ساختن تنها در مسیر جشنواره‌ای با موضوعی خاص می‌تواند باعث محدودیت‌هایی در ارائه خلاقیت و کشف پتانسیل واقعی یک هنرمند شود اما در مواقعی که فیلمساز یا تهیه کننده‌ای قصد تولید با چنین موضوعات مرتبطی را دارند، وجود جشنواره باعث می‌شود به بیراهه نروند و یک استاندارد کیفی معینی را رعایت کنند.
آستانداری افزود: جشنواره‌های موضوعی در بعد اجتماعی و عمومی باعث آشنایی بیشتر مردم با رشته‌های هنری، تولیدات و هنرمندان آن رشته می‌شود و در نهایت جایگاه هنر و هنرمندان آن رشته در شهر و محیط اجتماعی آن ارتقا می‌یابد.
فیلمساز جوان یزدی گفت: در بخش‌های مختلف می‌توان برای جشنواره فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی پشتوانه سازی کرد، یکی در بخش پرورش هنرمند و کشف استعدادها و دیگری در بخش برنامه‌ریزی برای تولیدات مناسب برای دوره‌های آتی جشنواره و دیگری ارتقا جایگاه اجتماعی جشنواره در بین مردم، مسئولان و هنرمندان است که نیازمند توجه ویژه است.
آستانداری گفت: در جشنواره رضوی تولیدات با کیفیت متفاوت دیده می‌شود، برخی فیلم‌ها ساختار، روایت یا کیفیت مناسبی ندارند اما به خاطر ارتباط موضوعی با جشنواره به رقابت راه پیدا می‌کنند و البته در مواردی هم فیلم‌های نامرتبط با موضوعات جشنواره به دلیل ساختار و کیفیت بالا به جشنواره راه پیدا می‌کنند که هر دو شکل این ماجرا جای بررسی و بازنگری در قوانین و محدودیت‌های جشنواره دارد.
وی خاطرنشان کرد: در طول این سال‌ها فیلمسازان صاحب نام زیادی در جشنواره رضوی شرکت کرده‌اند و از آنها آثار مطلوبی دیده شده است، پیشنهاد می کنم دوستان و همکاران هنرمندم فکر و خلاقیتشان را محدود به موضوع خاصی نکنند و به انسان و گستره موضوعات انسانی بیندیشند و مطمئن باشند موضوعات انسانی به طور قطع جایگاه معنوی، مذهبی و دینی نیز خواهد داشت.
آستانداری از فعالان عرصه سینما با آرزوی موفقیت برای تیم جدید اجرایی جشنواره به کسانی که به دور از منافع شخصی، مصلحت جمع را در نظر می‌گیرند و برای ارتقا سطح دانش و توانایی هنرمندان شهرشان تلاش می‌کنند، خسته نباشید و خداقوت گفت.
وی یادآور شد: پیشنهاد می‌کنم اگرچه جشنواره‌ها اهمیت و جایگاه ویژه و مهمی دارد اما دوستان و همکارانم سعی کنند اسیر شور و هیجان جشنواره‌ها نشوند و با فکر، صبر و منطق دست به تولید اثر بزنند و بگذارند نتیجه توانایی و خلاقیت آنها در جشنواره‌ها دیده شود، نه اینکه نتیجه شتاب زدگی و هیجانشان نسبت به جشنواره‌ای خاص مورد توجه قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار