با دریافت تصاویر و کلیپ شاهد عدم رعایت نکات ایمنی در قسمتهایی از عملیات راهسازی توسط شرکت پیمانکاری فعلی هستیم که متاسفانه دو تصادف منجر به مرگ نیز میباشد.
کد خبر: ۵۰۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵ 06 October 2017
تابناک فارس به نقل از خبر نورآباد:شهرستان ممسنی و رستم از نظر استراتژیکی به جهت قرار گرفتن بر شاه راه ارتباطی چندین شهر جنوبی دارای موقعیت خاصی میباشد که همین امر یکی از دلایل توجه گسترس حوزه حمل و نقل و جاده سازی در این دو شهرستان میباشد.
جدا از موضوع پیشرفت کند این پروژه ملی که دلایل خاص خودا را داشته است ولی شاهد تکمیل قسمتهایی از این جاده نیز بوده ایم.
اما قسمت دیگری از این جاده از پل فهلیان تا انتهای کمربندی شهر مصیری و ادامه به سمت شهر بعدی که جدیدا شروع به کار کرده است جدا از حوزه راهسازی موارد خاصی را در خود گنجانده است.
استفاده از نیروهای کار بومی در این قسمت شرایط خاصی را رقم زده است که بعضا وجدان هر انسان و دل بیداری را ازار میدهد.
یکی از کارکنان این حوزه در این خصوص به ما گفت؛ متاسفانه طبقه کارگر با مهندس مشخص نیست و گاها از افراد انجام کارهای غیره مرتبط خواسته میشود.مثلا از یک کمک نقشه بردار خواسته میشود برای جابجایی سنگ از زیر تیغه گریدر نیز کار کند.
به گفته وی نبود سرویس بهداشتی در دو کمپ کارگاهی در مسیر نیز کارگران و مهندسان را اذیت میکند و متاسفانه در زمان مطالبه گفته میشود به صورت صحرایی دغدغه خود را حل کنید.
وی همچنین از میزان ساعت بالای کار گله مندی کرده است و میگوید؛ متاسفانه خیلی بیشتر از مقدار مشخص شده توسط قانون برای این شرکت کار میکنیم.
با دریافت تصاویر و کلیپ شاهد عدم رعایت نکات ایمنی در قسمتهایی از عملیات راهسازی توسط شرکت پیمانکاری فعلی هستیم که متاسفانه موثر بر دو تصادف منجر به مرگ نیز میباشد.
یکی از موارد مورد توجه ریختن مواد روغنی ماشین الات شرکت در جاده میباشد که متاسفانه در همان مدت یک تصادف رخ داد و دو کشته برجا گذاشت که به گفته مردم وجود سطح لغزنده از عموامل تصادف دلخراش و فوت دونفر میباشد.
همچنین ایجاد گودال حفر شده در فاصله دو متری کنار جاده نیز بدون نصب گاردریل و خاکریز موثر بر سقوط یک پراید به این گودال بود که متاسفانه دچار حریق شد و یک کشته بر جای گذاشت و پس از این حادثه برای گودال مذکور خاکریز احداث کردند.
یک منبع اگاه در این خصوص به خبرنگار ما گفت: در دو مورد ذکر شده اداره راهسازی مقصر شناخته شد و باید دید این حوادث بر عملکرد مسوولان در حوزه راه موثر واقع میشود یا نه.
اینکه مسوولان دغدغه پیشرفت پروژه را داشته باشند جای تقدیر دارد ولی اینکه به چه قیمت این موضوع انجام پذیرد جای بحث دارد.
متاسفانه عدم توجه به کارگران بومی با وضعیت های ذکر شده خود ظلم به مردم تلقی میشود و امید است مسوولان شهرستان رستم با ورود به این موضوع و رسیدگی به مشکلات کارگران و رعایت نکات ایمنی که عمدتا بومی ممسنی و رستم هستند حداقل زمینه برقراری قانون کار برای فرزندان این دو شهرستان را فراهم سازند.
مواردی که میتوان به عنوان گزینه های پیشنهادی جهت پیگیری و نظارت به آنها اشاره کرد شامل؛ وضعیت سرویس بهداشتی، میزان ساعت کار، رعایت نکات ایمنی در مسیر فعالیت، توجه به مرخصی های کارگران، نوع بیمه رد شده برای افراد با توجه به مسوولیت انها میباشد.
این پایگاه خبری در صورت دریافت پاسخ و توضیح احتمالی مسوولان در خصوص شفاف سازی اماده انتشار مطالب میباشد.
مسئول این اتفاقات در
مسئول این اتفاقات در
مسئول این اتفاقات در
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار