تبلیغات اسلامی استان یزد خبر داد:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از تلاش و پیگیری برای ساخت مجتمع مدارس صدرا در مرکز استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۵۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶ 22 June 2015
به گزارش تابناک یزد حجت الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: پیگیر دریافت زمینی برای ساخت مجتمع مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در مرکز استان یزد هستیم و امیدواریم بتوانیم در آینده فضایی مناسب برای این مدارس در یزد ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ مدرسه صدرا در استان یزد در حال فعالیت است، افزود: در سال تحصیلی آینده تعداد این مدارس به ۱۱ باب و آمار دانش آموزان آن به بالغ بر ۷۰۰ نفر می رسد.

حسینی کوهستانی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد استقرار مدرسه صدرای دخترانه یزد در اداره کل تبلیغات اسلامی استان و استاندارد بودن این فضا اظهار داشت: ما به ادامه فعالیت در این مکان راضی نیستیم و حتی اقدامات لازم برای اجاره مدرسه ای انجام شد اما مدیر مدرسه، دانش آموزان و حتی معلمان آن، خواستار ادامه فعالیت خود در مدرسه فعلی هستند.

وی افزود: چندی پیش کارشناس فنی آموزش و پرورش نیز از این فضا بازدید داشته و آن را تایید کرده است.

ساخت ۱۰۰ خانه عالم در روستاهای استان یزد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعزام روحانی به روستاهای استان یزد عنوان کرد: برخی روستاهای استان به رغم سکونت تعداد قابل توجهی از مردم، فاقد روحانی هستند که در برخی از آنها با احداث خانه عالم، مشکل اسکان روحانی طرح هجرت و مستقر با خانواده هایشان برطرف شده است.

حسینی کوهستانی یادآور شد: تاکنون بالغ بر ۱۰۰ خانه عالم در روستاهای فاقد روحانی استان یزد احداث شده و روحانیون در این روستاها مستقر شده اند.

وی ادامه داد: در برخی دیگر از روستاهای فاقد روحانی نیز طرح پنجشنبه شب‌ها با توجه به اینکه جمعیت روستاها در روزهای پایانی هفته افزایش می یابد، به مرحله اجرا درآمده و روحانیون شب‌های جمعه به روستاهای فاقد روحانی می روند.

اعزام ۴۴۴۰ روحانی در مناسبتهای مذهبی سال گذشته به روستاها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: در مجموع در طول سال، ۱۷ مناسب مذهبی اعم از اعیاد و عزاداری داریم که سال گذشته در این مناسبت ها چهار هزار و ۴۴۰ روحانی به روستاها اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر هزار و ۱۰۰ روحانی در استان یزد داریم، تصریح کرد: آمار طلبه های استان بسیار بیشتر از این تعداد است و آمار یاد شده، روحانیونی هستند که به امر تبلیغ دین مشغولند.

فعالیت ۱۱۶ موسسه قرآنی زیر نظر اتحادیه موسسات قرآنی استان یزد

حسینی کوهستانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فعالیت های قرآنی از بدو تاسیس تا امروز در سازمان تبلیغات اسلامی در حال انجام است، عنوان کرد: با راه اندازی اتحادیه تشکل های قرآنی، هم اکنون بالغ بر ۱۱۶ موسسه و خانه قرآن در استان زیر پوشش این اتحادیه هستند.

وی با اشاره به برگزاری آزمونهای حفظ قرآن کریم افزود: در ۱۰ سال گذشته، هزار و ۱۱ نفر در طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن شرکت کردند که ۱۲۸ نفر از این تعداد موفق به دریافت مدرک تحصیلی معادل کارشناسی و کارشناسی ارشد شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار