رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور:
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت:تاکنون ۴۰ هزار و ۹۸ بسته ۷۲ ساعته، ۳۲ هزار و ۴۴۰ بسته مواد غذایی یک ماه و ۲۰ هزار ۴۸ ست بهداشتی به همراه دفترچه های به آسیب دیدگان هدیه شده و اکنون از نظر اقلام مورد نیاز اشباع هستند.
کد خبر: ۵۳۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 29 November 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک،، مرتضی سلیمی امروز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با استاندار کرمانشاه که در  سالن تدبیراستانداری کرمانشاه برگزار شد،  افزود: جمعیت هلال احمر در لحظات اولیه پس از وقوع زلزله بر حسب وظایف خطیری که دارد اقدامات مهمی را انجام داد.

وی خاطر نشان کرد:اولین گام پس از وقوع زلزله کرمانشاه، تشکیل جلسه مدیریت بحران بود، که پس از محاسبه و تخمین وسعت حادثه توسط مرکز کنترل و هماهنگی سازمان، تمام امکانات لجستیکی،  ترابری و ... استان کرمانشاه و دیگر استان‌های معین به همراه امداگران و نجاتگران متخصص برای کمک به افراد آسیب‌دیده به مناطق زلزله‌زده بسیج شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد:برای عملیاتی شدن خدمات ابتدا منطقه را به ۸ قسمت تقسیم‌بندی کرده و هر کدام از این  ۸ قسمت را یکی از مدیران عامل جمعیت هلال احمر استان‌هایا معاونین امداد و نجات معین، فرماندهی  می کردند و هدایت عملیات را برعهده گرفتند.

سلیمی گفت: پس از گذشت ۳ روز به ۱۲ منطقه و پس از گذشت یک هفته به دلیل وسعت مناطق به ۱۵ قسمت تقسیم شد و هر قسمت زیر نظر مدیران عامل و یا فرماندهان عملیات استان‌های مختلف فرماندهی شدو استان چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، اصفهان، مازندران، اردبیل، زنجان، البرز، همدان، لرستان، قم، خراسان رضوی، کرمانشاه، قزوین، تهران و مازندران در مناطق مختلف فرماندهی می‌کنند.

به گفته این مسئول:۵۴۱  تیم امداد ونجات در قالب (تیم واکنش سریع،   تیم تخصصی درمان اضطراری، آواربرداری، اسکان اضطراری متشکل از  افراد متخصص و امدادگران و نجاتگران به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور با اشاره به اینکه در زمان وقوع حوادث و بر اثر تخریب خانه ها کار آوار برداری و جستجو و نجات انسانها سخت است، افزود: با حضور ۳۱ تیم آنست (سگ‌های زنده‌یاب) در مناطق زلزله زده روند ارائه خدمات امدادی و نجات جان انسانها سهولت بیشتری وجود داشت.

وی بیان کرد: ۸۳ هزار و ۸۵۴ تخته چادر امدادی، ۲۴۰هزار تخته پتو، ۴۲ هزار و ۴۱۴ شعله والور، ۱۵۱ تن برنج، یک میلیون و ۲۰۰ هزار بطری آب معدنی، ۶۶۵ هزار قوطی کنسرو، ۵۶ هزار تخته موکت، ۲۴ هزار بطری روغن، ۳۲ هزار و ۲۳۷ ست ظروف ۵ هزار و ۵۰۰ شعله بخاری برقی، ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم قند و شکر، ۸۵ هزار عدد گالن، ۸۶ هزار و ۶۰۰ ثوب البسه، ۱۸۰ هزار کیلوگرم نایلون پوششی، ۲۰ هزار قوطی آبمیوه، ۲ هزار و ۶۰۰ قوطی شیر خشک و... تا کنون در مناطق زلزله زده توزیع شده است.

سلیمی ابراز داشت:با گذشت  ۱۷ روز از وقوع زلزله ۲۷۰۵ نیروی عملیاتی، ۴۱۸ دستگاه خودرو عملیاتی فعال در منطقه، ۱۳۸۴ نیرو عملیاتی و اکنون ۱۷۴ دستگاه در قالب خودرو آمبولانس، کمکدار، نجات، کامیون، کامیونت و تریلر فعال در منطقه حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر تمامی کمک های امدادی و تغذیه ای، تیم درمان اضطراری که از مهمترین خدمات هلال احمر است همچنان برای حفظ سلامت افراد در مناطق مختلف با در اختیار داشتن امکانات کامل از جمله ارتوپدی فنی و رادیوگرافی  در مناطق مستقر هستند و به آنها ارائه خدمات می دهند.

مرتضی سلیمی  با اشاره به اینکه ۱۰ فروند بالگرد جمعیت هلال احمر  ۱۰ فروند امداد هوایی بصورت شبانه روزی ارائه خدمات می کنند، افزود: بالگردها به مدت ۲۵۴ ساعت پرواز و طی این مدت ۲۴۷ سورتی پرواز داشتند، همراه با این بالگردها ۱۹۴ نفر مصدوم، ۶۰۳ تن مصدوم و ۱۲۹ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم بار را جابجا کردند و اکنون ۳ فروند بالگرد در حال امدادرسانی هستند.

وی تاکید کرد: اگر بالگردهای جمعیت هلال احمر نبودند قطعا نمی توانستیم به روستاهای صعب العبور ارائه خدمات کنیم و همین امر درروند ارائه خدمات سریع تر تاثیر بسیار داشت.

رئیس سازمان امداد و نجات  با اذعان به اینکه از نظر تغذیه و اسکان اضطراری روند خوبی داشته ایم، خاطر نشان کرد: اکنون با توجه به اینکه افراد نیازمند حمایت روانی هستند، نیروهای سازمان جوانان از نظر روحی و روانی و تسکین آلام بشری خدمات بسیار ارزشمند و خوبی را ارائه داده اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار