خطیبان جمعه مناطق مختلف استان:
امام جمعه یاسوج در بحث هسته ای گفت : رهبر ی بهتر از هر کارشناسی بر موضوع هسته‌ای اشراف دارند و هر ترفند دشمن را نقش بر آب می‌کنند.
کد خبر: ۵۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶ 26 June 2015
نماز جمعه این هفته استان در مناطق مختلف برگزار شد و امامان جمعه وسخنرانان پیش از خطبه به بیان سخن پرداختند.
موضوعاتی که تقریبا تمام خطیبان در موردآن صحبت کردند بحث مذاکرات هسته ای وبیان مواضع مقامات و مردم در این خصوص بود .در بعضی ممناطق هم با توجه به هفته قوه قضائیه مسولینی از این نهاد به تبین عملکرد دستگاه قضا پرداختند.
به گزارش تابناک گزیده ی خطبه های نماز جمعه مناطق را به شرح زیر است:
یاسوج
آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان روایتی از حضرت امیرمؤمنان علی(ع) اظهار کرد: سختی ترک گناه بسیار آسانتر از عذابی است که گناهکاران در روز قیامت با آن مواجه می‌شوند.

وی به هفته جهانی مبارزه با موادمخدر ولزوم توجه جوانان ونوجوانان به گرفتار نشدن به این بلای خانمانسوز اشاره کرد

حسینی درادامه  سالروز ترور آیت الله خامنه ای را یادآور شد

امام جمعه یاسوج در بحث هسته ای گفت : رهبر ی بهتر از هر کارشناسی بر موضوع هسته‌ای اشراف دارند و هر ترفند دشمن را نقش بر آب می‌کنند.

حسینی افزود وقتی رهبری تیم هسته ای را شجاع واز آنها حمایت می کند وظیفه ی همه حمایت از آنهاست

وی گفت: ملت برای احقاق حقوق خود یکصدا است و زیر بار هیچ حرف زوری نمی‌رود.

گچساران

حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده امام جمعه موقت گچساران خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری و نهی از اعمال و نافرمانی‌های خداوند اظهار کرد: خداوند انسان‌های متقی و پرهیزکار را بندگان خاص و دوست خود دانسته و آخرتی پر از خیر و برکت برای آنها پیش‌بینی کرده است.

اهم نکات خطبه اول

-عظمت رمضان وتعلق این سفره الهی برای روزه داران

-خلقت فرصتهای فراوان برای رسیدن به کمال

- تقویت اراده انسان با روزه گرفتن

-برنامه ریزی برای دنیا وآخرت در ماه رمضان

-ایجادفرصت بیعت با ولایت در ماه رمضان

اهم نکات خطبه دوم

-وجود دودیدگاه در تحلیل های صورت گرفته درمورد مذاکرات هسته اول عدم قبول انتقاد از مذاکرات هسته ای دوم پذیرش انتقاد از مذاکرات هسته ای

-حمایت رهبری از مذاکرات هسته ای وهمچنین پذیرش نقد از آنها

-توجه به سالروز شهادت دکتر بهشتی وشخصیت ایشان وهمچنین گرامیداشت هفته قوه قضائیه

- حضور بهشتی در شورای انقلاب در قوه قضاییه، عضویت وی به عنوان یکی از اعضای برجسته حزب موتلفه و تدریس زبان انگلیسی از وی شخصیتی بزرگ ساخته بود.

دهدشت

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های انسان متقی و ابزارهای تقرب به ذات ربوبی حق انس با قرآن خاصه در ماه مبارک رمضان است.

اهم نکات خطبه اول

-لزوم زینت جامعه با قران وبردن ثواب فراوان با تلاوت آن کلام روحانی

-عدم درک قران هنگام رواج نواهای شیطانی در جامعه

-امام جمعه دهدشت حدیثی از امام صادق (ع) در توصیف بهشت را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اگر توصیفاتی که درباره بهشت شده است را درک کنید به انتظار مرگ خواهید نشست و حاضر نیستید در این دنیا زندگی کنید.

-اشاره به ولادت امام حسن مجتبی(ع)وبرشمردن زندگینامه آن حضرت ولزوم پیروی از عمل ایشان در کمک به فقرا

اهم نکات خطبه دوم

-یادآوری روز جهانی مبارزه با موادمخدر وتوجه خانواده ها به این که مواد مخدر اقتصاد وآبروی خانواده رااز بین می بردولزوم برخورد شدید نیروی انتظامی وقوه ی قضائیه بااین مورد،وی گفت:باید ریشه‌یابی کنیم و با آگاهی‌سازی برای خانواده‌ها در مقابله با این معضل وارد عمل شویم.

- لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی،تاکید برروی تواناییهای داخلی،عدم وابستگی مسائل کشور به بحث هسته ای وارتباط با غرب

-قصد آمریکا برچیدن زیرساخت های هسته ای  ایران است مانند کاری که بالیبی کردند

حسینی با یادآوری سرانجام اعتماد لیبی به آمریکا با بیان این‌که احساس این‌که این اقدام را برای کشور ما انجام دهند تصریح کرد: امروز هم آمریکا به چنین فکری برای کشور ما می‌اندیشند اما کور خواندند. ما زیر بار این ذلت نخواهیم رفت.

امام جمعه دهدشت تاکید کرد: تیم مذاکره هسته‌ای ما شجاع، امین و متدین و مورد اعتماد رهبری است اما باید مراقبت و مواظبت کنیم.آمریکای حیله‌گر یک جنیاتکار است و نباید فریب بخوریم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار