وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید مجموعه منابع موجود را به سمت فعالیت های مولد و زود بازده هدایت کرد و باید تلاش شود تا به تولید 55 میلیون تن فولاد خام در حداقل زمان ممکن برسیم .
کد خبر: ۵۳۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹ 11 December 2017
محمد شریعتمداری امروز، 20 آذرماه در مراسم افتتاح کارخانه فولاد اروند در خرمشهر اظهار کرد: در شهرستان شادگان طرح فولاد اسفنجی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن افتتاح شد که ۳۵۰ شغل مستقیم در مرحله بهره برداری و ۴۰۰ شغل در مرحله ساخت اشتغالزایی به دنبال داشته است و این تعداد امیدواریم به هزار شغل در منطقه برسد .

وی افزود: در دولت تدبیر و امید کار مطالعات طرح جامع فولاد کشور به پایان رسیده است و در دو سال آینده طرح مصوب آن به مجموعه صنعت و معدن کشور ابلاغ خواهد شد .

شریعتمداری تصریح کرد: یکی از مهمترین کارهایی که تحقق این طرح انجام می دهد آن است که باعث ایجاد توازن در صنعت فولاد کشور می شود زیرا این مساله مهمترین مشکل فولاد کشور است .

وی عنوان کرد: بالغ بر 130 میلیون تن مجوز احداث فولاد جدید در نقاط مختلف کشور صادر شده است اما باید با واقعیت نگری، بخش قابل ملاحظه ای از این طرح ها را از دستور کار خارج کرد .

شریعتمداری اظهار کرد: باید مجموعه منابع موجود را به سمت فعالیت های مولد و زود بازده هدایت کرد و باید تلاش شود تا به تولید 55 میلیون تن فولاد خام در حداقل زمان ممکن برسیم .

وی افزود: در صنعت فولاد علی رغم همه تحریم هایی که وجود دارد، در زمینه ایجاد ظرفیت جدید در زنجیره فولاد رشد بسیار خوبی داشته ایم و در حال حاضر در مقام چهاردهم تولید فولاد در جهان هستیم .

شریعتمداری گفت: در صادرات قدم های بسیار خوبی در کشور در بحث فولاد انجام شده است به شکلی دولت کار صادرات فولاد را از یک و نیم میلیون تن آغاز کرد و امیدواریم این میزان در پایان سال 96 به 8 میلیون تن برسد .

وی بیان کرد: ما امروز نیازمند اشتغال جدید هستیم و باید قدم هایمان را در زمینه ایجاد اشتغال در کشور سریع تر کنیم. در این زمینه سرمایه گذاری مهمترین مساله است .

شریعتمداری تصریح کرد: در 7 ماهه امسال جوازهای تخصیص داده شده نسبت به سال قبل حدود 18 درصد افزایش پیدا کرده است و این مساله نشان می دهد که اشتیاق برای سرمایه گذاری در کشور رو به فزونی است.
 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار