رئیس شورای زکات قزوین:
رئیس شورای زکات استان قزوین گفت: کم‌کاری‌ مسؤولان و اعضای جلسه شورای زکات عاملی است که به نتایج مطلوبی در این حوزه دست پیدا نکنیم بنابراین لازم است اعضای جلسه حضور جدی در جلسات داشته باشند.
کد خبر: ۵۵۵۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 21 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای زکات استان قزوین که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: آیات قرآن نشان می‌دهد، زکات قطعه‌ای از یک پازل است و اگر بخواهیم در این حوزه اثرگذار باشیم باید علاوه بر زکات، قطعه‌های دیگر این پازل را هم مورد توجه قرار دهیم و همه ابعاد دین را با هم ببینیم.

وی در ادامه با اشاره به حضور کم رنگ برخی از مسؤولان در جلسات شورای زکات، افزود: کم‌کاری‌ مسؤولان و اعضای جلسه شورای زکات عاملی است که به نتایج مطلوبی در این حوزه دست پیدا نکنیم بنابراین لازم است اعضای جلسه حضور جدی در جلسات داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه افزود: ضروری است مسؤولان امر وضعیت استان را به لحاظ پرداخت زکات نسبت به استان‌های دیگر مقایسه کرده و در این مقایسه میانگین بارش استان‌ها را در نظر بگیرند.

عابدینی با بیان اینکه پرداخت زکات با قصد قربت، رضای خداوند را به همراه دارد، عنوان کرد: اگر زکات را با قصد قربت و جلب رضای خداوند پرداخت کنیم، از نتایج آن برخوردار می‌شویم و آثار و برکات پرداخت را آن‌گونه که باید مشاهده می‌کنیم.

وی تشکیل اتاق فکر در حوزه زکات را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: لازم است اتاق فکری متشکل از متفکران و اندیشمندان حوزه زکات تشکیل شود تا با بهره‌گیری از تجارب آن‌ها کارها و برنامه‌ها را سریع‌تر پیش ببریم.

رئیس شورای زکات استان قزوین اطلاع‌رسانی در فضای شهری را راهکار خوبی برای آگاهی‌بخشی جامعه نسبت به فریضه زکات دانست و اضافه کرد: باید در سطح فضای مساجد هم اطلاع‌رسانی‌ها صورت بگیرد چراکه این حوزه هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار