کد خبر: ۵۵۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸ 29 January 2018

به گزارش تابناک یزد، آیت‌الله«محمدرضا ناصری‌یزدی» در نشست روئسای مجامع شهرستانی شورای مرکزی بسیج استان یزد با تاکید بر ضرورت توجه به آموزش و پرورش در کشور، اظهار کرد: ما در انقلاب نسبت به برخی برنامه‌ها و سبک‌ها توجه نداشتیم و این سبک‌ها همانی است که غربی‌ها از قبل انقلاب برای ما دیکته کرده بودند و خیلی از آنها کارآمدی لازم را ندارند .

وی با تاکید بر این‌که باید در این زمینه فکری داشته باشیم، افزود: در سبک آموزشی، غرب یک حرکت سطحی را برای ما طرح‌ریزی کرده و از یک صد سال قبل تا به الان این سبک که حفظی محور است را به آموزش در ایران دیکته کرده است .

امام جمعه یزد گفت: این سبک سبب شده که الان دانش‌آموزان ما برای ورود به دانشگاه تلاش کنند و دروس حفظی را یاد بگیرند و بعد از ورود به دانشگاه هم بحث مدرک‌گرایی در بین دانشجویان شایع شده است .

ناصری یزدی تصریح کرد: زمانی هم که بحث مدرک‌گرایی در دانشگاه‌ها زیاد شود خرید و فروش پایان‌نامه هم بسیار زیاد می‌شود، الان دانشجو چند میلیون پول می‌دهد پایان‌نامه می‌خرد و اساتید هم  به خوبی می‌دانند که برخی از این پایان نامه‌ها خریداری شده‌اند .

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: در مقابل این سیستم که غرب به ما دیکته کرده، سیستم آموزشی کشورهای غربی یک سیستم بر پایه آموزش‌های علمی و خلاقیت و نوآوری است، خلاقیت و نوآوری که در سیستم آموزشی و اقتصادی ما وجود ندارد .

وی در ادامه به مشکلات اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور، تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید برای آن برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم .

ناصری یزدی یکی از پایه‌های اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی را آموزش دانست و بیان کرد: موضوع بعدی که برای تحقق اقتصاد مقاومتی به صورت ویژه به آن توجه کرد، بحث توسعه صنایع و تولیدات خرد است .

امام جمعه یزد گفت: باید زمینه‌ای فراهم کنیم که به افراد مختلف در جامعه از جمله مردان و زنان و به ویژه زنان خانه‌دار آموزش‌های لازم برای راه اندزای کسب و کارهای خرد داده شود .

وی ادامه داد: الان متاسفانه به دلیل عدم وجود چنین برنامه‌ریزی، دختران و زنان وقت خود را در مغازه‌ها سر می‌کنند و صبح تا شب کار می‌کنند تا در پایان ماهی 500 هزار تومان به آنها پرداخت کنند که واقعا این چنین کار و دستمزدی در شان  زنان ایرانی نیست و باید کار  متناسب با شان آنها ایجاد کنیم .

نماینده ولی فقیه در استان یزد کسب و کارهای خرد که زمینه خودکفایی افراد می‌شود را یکی از کارهای مناسب برای افراد مخلتف به ویژه بانوان دانست و بیان کرد: باید برنامه‌ریزی داشته باشیم که با توسعه کسب و کارهای خرد علاوه بر اینکه زمینه خودکفایی افراد را فراهم می‌کنیم، با تحقق اقتصاد مقاومتی، مشکل اشتغال و بیکاری را در جامعه برطرف نماییم .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار