مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس مازندران گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دو هزار و 400 پروژه آموزشی در مازندران احداث شده است.
کد خبر: ۵۶۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 01 February 2018

به گزارش تابناک : قربانعلی شیرزاد صبح پنجشنبه در همایش مجمع خیران مدرسه ساز استان، بابیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در استان مازندران، حدود دو هزار 400 پروژه برای آموزش‌وپرورش ساخته شد، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در قالب 14 هزار 500 کلاس درس با زیربنایی بالغ‌بر یک‌میلیون 837 هزار مترمربع و با هزینه‌ای بیش از 411 میلیارد تومان انجام‌شده است .
مدیرکل نوسازی مدارس استان، ادامه داد: از این تعداد پروژه، نزدیک به 506 پروژه با دو هزار 934 کلاس درس با زیربنایی بالغ‌بر 318 هزار مترمربع و با هزینه 114 میلیارد تومان متعلق به خیرین مدرسه‌ساز است .
وی پروژه‌های مردمی و مشارکتی حال حاضر استان مازندران را 122 کلاس درس با زیربنایی بالغ‌بر 23 هزار مترمربع به‌شکل تمام مردمی و 51 کلاس درس با زیربنایی بالغ‌بر 11 هزار مترمربع را با مشارکت خیر برشمرد و افزود: 127 کلاس درس با زیربنای حدود 24 هزار مترمربع توسط خیرین انجام و توسط دولت تأمین اعتبارشده است .
شیرزاد بابیان اینکه بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز، با رویکرد گرامیداشت مجامع خیرین مدرسه‌ساز بارویش نیک‌اندیشان جوان از هم‌اکنون تا پایان اردیبهشت‌ماه 97 در استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: جشنواره‌های شهرستانی از هم‌اکنون آماده برگزاری و جشنواره اصلی نیز در بیستم اردیبهشت‌ماه سال آتی برگزار خواهد شد .
وی با اشاره به ابلاغیه از سوی وزارت آموزش‌وپرورش در رابطه با جشنواره، گفت: در این ابلاغیه بر شناسایی و جذب منابع جدید جهت مشارکت خیرین حقیقی و حقوقی، حضور پرشور در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز و برگزاری جشنواره‌های شهرستانی تأکید شده است .
شیرزاد ازجمله اقدامات برای رسیدن به این تأکیدات را دعوت از اقشار مختلف مردم و مسئولان شهرستانی و شهری و روستایی، چهره‌های فرهنگی و ورزشی، مدیران مدرسه و اثرگذاران شهر در جشنواره‌های شهرستانی برشمرد و افزود: کمک‌های خرد و کوچک مردم نیز پس از جذب به سمت یک پروژه نیمه‌تمام دولتی در همان منطقه یا شهر هدایت خواهد شد .
وی از دیگر سرفصل‌ها برای برگزاری جشنواره پرشور شهرستانی را بهره‌مندی از خیرین و دانش‌آموزان در اجرای جشنواره، تقدیر از دانش‌آموزان ممتاز حائز رتبه برتر کشوری محصل در مدارس خیر ساز و تقدیر از بانوان خیر برشمرد .
مدیرکل نوسازی مدارس استان بابیان اینکه اطلاعات جشنواره شهرستانی در سایتی به همین نام، معرفی خواهد شد، از مسئولان شهرستانی جشنواره‌ها درخواست کرد تا اطلاعات جشنواره‌های خود را برای اطلاع‌رسانی بهتر، هر چه سریع‌تر به سازمان ارائه دهند .
شیرزاد بابیان اینکه صد درصد اعتباراتی که در کمیته فضا مصوب می‌شود، توسط خیرین مدرسه‌ساز تقبل می‌شود، تأکید کرد: با توجه به محدودیت‌های منابع انتظار می‌رود که به همین ترتیب خیران به این سمت هدایت شوند .
مدیرکل نوسازی مدارس استان بابیان اینکه اولویت مجمع خیرین استان تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره خیرین و مشارکتی است، افزود: تمام تلاش ما بر این است که هیچ خیری ناراضی از این اداره خارج نشود و همه ما موظف به همکاری در این حوزه هستیم .
وی بابیان اینکه پیش‌بینی‌های خوبی در آیین‌نامه اجرایی ماده 63 قانون برنامه ششم انجام‌شده و پس از تصویب در کمیته تخصصی دولت، اکنون منتظر تصویب در دولت هستیم، ازجمله موارد خوب این آیین‌نامه به تخصیص اعتبار دولتی ردیف بودجه به‌اندازه آورده خیران و اعطای تسهیلات برای تشویق خیر اشاره کرد .
شیرزاد اعلام کرد: استان مازندران بعد از استان کرمانشاه و لرستان با 76 درصد تحقق تعهدات در جشنواره نوزدهم حائز رتبه سوم در کشور شده است.

 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار