مقام عالي دولت در استان، در اين مراسم با اشاره به اين كه يكي از فرصت هاي اصلي مازندران توجه به درياست، تصريح نمود: در دولت تدبير و اميد، پرورش ماهي در قفس رشد تصاعدي ارزشمندي داشته است.
کد خبر: ۵۶۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ 07 February 2018

به گزارش تابناک : استاندار مازندران در مراسم کلنگ زنی اسکله پرورش ماهی در قفس لاریم جویبار، ياد و خاطره امام راحل و شهداي والامقام انقلاب اسلامي را گرامي داشت و ياد آور شد: طرح ها و پروژه هاي با ارزش نبايد بخاطر مضايق اعتباري تعطيل شود.

استاندار با تاكيد بر اين كه مركز مطالعات و كار پژوهشي بايد پيوسته و متصل به كار اجرايي باشد، خاطر نشان ساخت: اگر مباني و ريل گذاري يك طرح علمي نباشد با موانعي روبرو مي شود كه نمي توان با مديريت بسادگي از پيش رو برداشت.

مقام عالي دولت در استان، با اشاره به اين كه پژوهش بايد هميشه پيشتاز و بستر ساز باشد و مسير كار را هموار نمايد، اظهار نمود: استان همواره از پژوهش به عنوان بستر علمي در راستاي شكوفايي اقتصادي مازندران حمايت مي نمايد.

استاندار با اشاره به اين كه يكي از فرصت هاي اصلي مازندران توجه به درياست، گفت: اقتصاد دريا محور، سرمايه گذاري در درياست و يكي از سرفصل هاي دريا، آبزي پروري است.

اسلامي با بيان اين كه در دولت تدبير و اميد، پرورش ماهي در قفس رشد تصاعدي ارزشمندي داشته است، افزود: پرورش ماهي در قفس هم درآمدزا و هم اشتغالزاست و اگر درست مديريت شود و ظرفيت هاي تركيبي و لجستيك براي رساندن به بازارهاي هدف داشته باشد، مي تواند توليد و اشتغال را پايدار كند و در توسعه و رونق اقتصادي نقش موثر داشته باشد.

وي با اشاره به اين كه متاسفانه از دريا عقب نشيني كرديم در حاليكه دريا، آغاز حركت است، تصريح نمود: استفاده از دريا و فرصت هاي آن از تكاليف مهم است و در برنامه ششم توسعه به آن تصريح شده است و در شمار سياست هاي كلي نظام و مورد تاكيد مقام معظم رهبري است و دولت دكتر روحاني بر آن اهتمام ويژه دارد.

استاندار با بيان اين كه رودخانه هاي استان براي تخم ريزي بايد لايروبي شود تا ذخاير خود را تقويت كنيم، گفت: با تقويت ذخاير و ايجاد سايت پشتيباني، كل عمليات در حوزه شيلات، داراي فعاليت جانبي، صنايع پشتيبان، اشتغالزايي فراگير و بازار پايدار خواهد شد.

مقام عالي دولت در استان، با اشاره به اين كه صادرات استان را بايد پايدار كنيم تا در سايه آن اشتغال و توليد پايدار شود و شيلات در اين راستا نقش موثري مي تواند داشته باشد، خاطر نشان ساخت: بايد جهادي و انقلابي كار كنيم و از هدف خود كوتاه نياييم و در جهت رضاي الهي تلاش كنيم.

وي با اشاره به اين كه حجم آلاينده هايي كه وارد دريا شده به ذخاير آبزي بويژه ذخاير خاوياري آسيب زده است، گفت: در 4 سال گذشته به اين موضوع توجه ويژه شده و سرمايه گذاري براي بازآفريني اين ذخاير دارد صورت مي گيرد و با پروژه هايي كه دارد دنبال مي شود ان شاء الله مازندران را به ترازي بالاتر از از گذشته در توليد و عرضه خاويار برساند.

استاندار با بيان اين كه تسهيلاتي كه براي پرورش ماهي وجود دارد جوانان را براي پرداختن به اين كار جلب نموده است، تصريح كرد: با اين حمايت و گرايش مردم به اجراي اين طرح ها هم اشتغال مناسبي ايجاد شدهة هم توليد پايدار خواهد شد و هم آينده خوبي براي اين فعاليت پيش بيني مي شود.

 

 

يكي از فرصت هاي اصلي مازندران توجه به درياست
 
 
 
 
منبع : استانداری مازندران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار