معاون اداره‌کل محیط زیست استان اصفهان:
تابناک: معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: محیط زیست تنها مسئول نظارت بر کیفیت آب خروجی از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب است.
کد خبر: ۶۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶ 12 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس ، مدتی پیش غلامحسین حیدر‌پور معاون مطالعات پایه شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان در جمع خبرنگاران عنوان کرده بود کیفیت پساب تحویلی از سوی شرکت آب و فاضلاب به شرکت آب منطقه‌ای باید در حد استاندارد و کیفیت آب‌های سطحی باشد و کیفیت پساب‌ها به این میزان نمی‌رسد، لذا شرکت آب و فاضلاب بدون اینکه این پساب را به شرکت آب منطقه‌ای تحویل دهد، در محیط رها می‌کند و بر اساس قانون مسئولیت برخورد با هرگونه آلودگی و همچنین جلوگیری کردن از آلوده کردن منابع در محیط زیست بر عهده سازمان حفاظت از محیط زیست است.

به دنبال این موضوع خبرنگار فارس در ارتباط با این موضوع گفت‌و‌گوی کوتاهی با سعید یوسف‌پور معاون محیط زیست اصفهان انجام داد.

یوسف‌پور با اشاره به اینکه محیط زیست متولی رها‌سازی پساب تصفیه‌شده فاضلاب در زمین‌های کشاورزی یا محیط نیست، اظهار کرد: محیط زیست تنها مسئول نظارت بر کیفیت آب خروجی از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب است.

وی با بیان اینکه محیط زیست تنها کیفیت آب خروجی از تصفیه‌‌خانه‌های فاضلاب را کنترل می‌کند، ادامه داد: آب خروجی از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب باید استاندارد‌های قانونی را داشته باشد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: در صورتی که آب خروجی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استاندارد لازم را نداشته باشد، محیط زیست به مجموعه‌های متولی امر تذکر می‌دهد تا به این وضعیت رسیدگی کنند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست از وظایف اصلی این اداره است، اضافه کرد: آب خروجی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب باید استاندارد‌های لازم را کسب کنند و سپس در محیط رها شوند و در غیر این صورت محیط زیست با دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این حوزه به صورت قانونی برخورد می‌کند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار