بدون شک مهران برای رسیدن به آرمانشهر ذهنی مردمان سرزمین ایلام شایستگی های لازم را دارد ،منتها باید به عوامل موثر در رشد و توسعه منطقه آزاد نظیر، ثبات سیاسی در مرز، تعهد به اقتصاد آزاد، محل استراتژیک، در دسترس بودن نیروی کار و از همه مهمتر زیرساخت های مناسب آن همت عالی نهاد و دلسوزانه پرداخت، نه سیاسی کارانه و منفعت طلبانه!! بی گمان مجموعه دولت در ایلام زین پس و بعد از تصویب نهایی در شورای نگهبان، مسئولیت سنگینی خواهد داشت.
کد خبر: ۶۴۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷ 29 August 2018

تابناک ایلام ::امروزه مناطق آزاد در جمهوری اسلامی به عنوان پدیده ای فراگیر و ابزاری در راستای تحقق استراتژی های توسعه برون نگر با تاکید بر سیاست توسعه صادرات مورد توجه ویژه قرار گرفته اند. خوشبختانه مهران پس از سالها رنج و مرارت و تحمل تجاوزات رژیم بعثی و آوارگی و مقاومت مردمانش، اکنون به پاسداشت خون های ریخته بر این سرزمین گلگون و تلاش و تحمل مردمانش ،نوید مسرت بخشی یافته است که باعث شور و شعف و مسرت مردم استان خاصه مهران است.


 بدون شک مهران برای رسیدن به آرمانشهر ذهنی مردمان سرزمین ایلام شایستگی های لازم را دارد ،منتها باید به عوامل موثر در رشد و توسعه منطقه آزاد نظیر، ثبات سیاسی در مرز، تعهد به اقتصاد آزاد، محل استراتژیک، در دسترس بودن نیروی کار و از همه مهمتر زیرساخت های مناسب آن همت عالی نهاد و دلسوزانه پرداخت، نه سیاسی کارانه و منفعت طلبانه!! بی گمان مجموعه دولت در ایلام زین پس و بعد از تصویب نهایی در شورای نگهبان، مسئولیت سنگینی خواهد داشت.


آنچه امروز و در این مقال مهم است این است که آیا فرماندار محترم مهران از این توانایی برخوردار هست یا خیر؟! آیا نگاه ایشان در بحث تصویب ساده انگارانه نبود وقتی که بدون توجه به تلاش های بسیاری از عزیزان این سرزمین در دولت قبل و الان و نمایندگان سابق وکنونی، فضل فرموده اند : "منطقه آزاد مهران را خدا تصویب کرد"

جناب آقای فرماندار! مهران را تلاش های فرزندان این استان تبدیل به منطقه آزاد کرد!! مگر در دفعات قبلی ارائه در صحن مجلس مردمان ما مورد لطف خداوند نبودند، که چنین فرمودی!! اگر مولفه های رایزنی در مجلس نبود، فرماندار که سهل است ، استاندار هم بجای خود، رییس جمهور هم یک تنه توان تصویب را ندارد؟ جناب فرماندار !بهتر نیست کمی با مطالعه و دانستن شرح وظایف خود و نمایندگان خطابه نمایی؟ آیا به این شیوه سخن راندن هدف وظیفه ذاتی نمایندگان مردم را هیچ انگاشتن است یا مسائل دیگر درمیان می باشد ؟


برادر جان!شما در جایگاهی نیستید که کلام سلسله جنبان این انقلاب را در مورد مهران تکرار کنید؟ اگر امام راحل(ره) فرمود"مهران را خدا آزاد کرد" تقابل حق و باطل بود؟ آیا در مجلس ایران تقابلی چنین دیده ای که از خدا وام گرفتی تا حب و بغضت را نشان دهی؟! با نطق تان تکلیف مهران را که روشن کردید، حال با این همه کرامات، دلیل تصویب منطقه آزاد در قصرشیرین و دیگر شهرهای ایران پهناور را بگویید !!

جناب فرماندار! بدون شک همه در زیر سایه عنایات خداوندی هستند و هر چه او بخواهد همان میشود، که اوست؛ آگاه و مشرف بر همه کس و همه چیز.


آقای فرماندار!در مقابل این مثل معروف "از تو حرکت از خدا برکت" چه باید گفت؟ چرا تلاش های مسئولین سابق و امروز و هم چنین نمایندگان امروز ایلام در مجلس را تخطئه می کنید؟ مگر شما در مجلس بودید؛ مگر شما طرح را به صحن بردید و برای رای گرفتن لابی کردید؟ مگر شما دبیر کمیته منتخب برای پیگیری تصویب مناطق آزاد بودید؟

جناب فرماندار! امروز تحصیلکردگان مهرانی از اقدامات حضرتعالی خون به دل هستند، با کلامتان بدترش نکنید!! آن وقتی که جنابتان در بوق دمید و زحمات تمام کسانی را که در این راه خون دل خوردند به هیچ انگاشت!! چه کسی به شما این اجازه را داده در کاری که حتی یک ذره تاثیر مثبت نداشته اید خطابه خوانی کنید و فرض و مفروض ببافید؟

حال که نمی دانید بدان که این پروژه حاصل زحمات استاندار سابق ایلام مهندس مروارید و استاندار فعلی جناب سلیمانی دشتکی و تلاش خیرخواهان جمعی از افراد موثر در استان بوده ، اما کار اصلی بر عهده نمایندگان مردم بوده است؛ از جناب میرزایی هم بایدبصورت ویژه تشکر کرد، زیرا ایشان دبیر کمیته ای بودند با ریاست جناب ده مرده نماینده محترم سیستان و بلوچستان تا تلاش و کوشش نمایندگان به ثمر بنشیند که خوشبختانه نشست و بار دیگر توان چانه زنی و سواد سیاسی خود را در استفاده بهینه از نظرات جمیع نمایندگان بویژه ظرفیت فراکسیون امید که ایشان ریاست کمیته سیاسیش را بر عهده دارد ، برای استان نشان دهد.


مخلص کلام؛ این مسئله درحدی نیست که شما یا هر کس دیگری بخواهد آن را به نام خویش تمام کند. حاصل تلاشی است از قدیم تا الان که با عقلانیت سیاسی به ثمر نشست.

آقای فرماندار! رفتارتان به گونه ای بود که بیشتر عصبیت را نشان می داد تا حق شناسی از تلاشگران این کارزار سود آور برای مردم!! به نظر میرسد دستگاه مدیریتی استان باید به فکر فرمانداری در حد و قواره مهرانی که زین پس منطقه آزاد است باشد نه کسانی که حتی با الفبای مدیریت در چنین مسندهایی بیگانه هستند و با یک جمله کل زحمات جمیع مدیران فعلی و سابق و نمایندگان مردم شریف ایلام در بهارستان ملت را  هیچ انگارند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
زانا
|
United Arab Emirates
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۸
برادر... بزرگتر ایشان هم افاضه کردند. هیچ بعید نیست گرو کشی شروع شد...دیگه الگه چپ کت هم نقش داشتند ..جنابشان نه با شایستگی خدا منصوب کرده اند لذا ایشان این جمله را بیان کردند.خدا تصویب کرد..
بیدار
|
United Arab Emirates
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۸
فقط من و مدیر تابناک نقش نداشتیم و گرنه همه از نگهبان تا استاندار نقش داشتند..فرماندار خیلی خیلی جاش خالی بوده در تصویب..درسته .پس مهران را هم خدا تصویب کرد
.....جمله قاپ بگیرند مهرانی ها سر در ورود ی قرار دهند...ظاهرا مدینه فاضله شده خبر نداریم.دیگر نه رانت نه پارتی..نه رفتن از تهران فرمانداری براش بیارند و نه نه جوان بیکار نداره و نه شورای شهر ایلام شهردارش شده و نه نه کسی ..مهران را خدا میدانید چه جور می چرخد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار