رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان از افزایش 200 درصدی کشف سلاح در گلوگاه‌های همدان خبر داد.
کد خبر: ۶۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷ 23 July 2015

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان از افزایش 200 درصدی کشف سلاح در گلوگاه‌های همدان خبر داد.

به گزارش فارس؛ استان همدان به دلیل موقعیت خاصی که در منطقه غرب کشور دارد روزانه شاهد تردد تعداد زیادی از خودروهای سنگین و سبک به استان‌های غربی کشور است.

استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام برای دسترسی به مرکز کشور به صورت زمینی باید از راه‌های مواصلاتی استان همدان عبور کنند.

این موقعیت خاص استان و نزدیکی آن به مرزهای زمینی پرویزخان و خسروی در کرمانشاه، باشماق در کردستان و مهران در ایلام باعث شده به جز مسافر و زائران عتبات عالیات راه‌های مواصلاتی استان معبر مناسبی برای تردد تعداد زیادی از خودروهای سنگین بار و کالا باشد.

شرایط اقتصادی کشور باعث شده تا هر روز قاچاقچیان از وضعیت داخلی کشور سوء‌استفاده کنند و با ورود غیر قانونی کالا به سودهای کلانی دست یابند.

گلوگاهی که در بدو ورودی شهر همدان به‌نام شهید زارعی ایجاد شده و در تلاقی بین راه‌های سه استان غربی کشور قرار گرفته توانسته شرایط ناامنی را برای عبور قاچاقچیان فراهم کند.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان ظهر امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در شهرستان همدان با بیان اینکه در سه ماه نخست سال 94 در مبارزه با قاچاق کالا عملکرد خوبی داشتیم، اظهار کرد: در این مدت شاهد افزایش 28 درصد کشفیات بودیم.

مجتبی محمدی ادامه داد: از ابتدای سال در سطح استان با تلاش مأموران ناجا 290 پرونده قاچاق کالا در استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت هفت کالای قاچاق افزایش چشمگیری در بحث کشف داشته، یادآور شد: کشفیات سلاح با 200 درصد، لوازم خانگی با 75 درصد، پارچه با 10 درصد، سیگار با 65 درصد، چای با 10 درصد و احشام نیز با 54 درصد رشد همراه بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان ادامه داد: در این بین هشت قلم کالا نیز کاهش کشفیات ثبت شده که شامل تجهیزات ماهواره‌ای، لوازم یدکی، فرآورده‌های نفتی، برنج و کود شیمیایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه 290 پرونده قاچاق کالا در سه ماه نخست امسال تشکیل و تحویل مراجع قضایی شده، افزود: ارزش ریالی کالاهای کشف شده در این مدت بیش از 20 میلیارد تومان تخمین زده شده است.

محمدی گفت: در شناسایی و انهدام باندهای کالای قاچاق از ابتدای سال 18 باند متلاشی شده که با افزایش 50 درصدی نسبت به مدت مشابه همراه بوده است.

وی با بیان اینکه رصد عبور و مرور و اخفای قاچاقچیان یکی از وظایف اصلی این پلیس است خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا 325 متهم دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته 38 درصد افزایش را نشان می‌دهد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار