مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: برای نخستین بار، گیاه «کینوا» كه به خاويار گياهبي معروف است، در یک هکتار از زمین‌های کشاورزی دهستان‌های ارنان بخش مرکزی این شهرستان کشت ‌شده است .
کد خبر: ۶۶۳۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ 06 October 2018

«كاميار رسولي» در اين باره گفت: گیاه «كينوا» شبیه غله و دارای پروتئین است و از دانه‌های آن برای مداوای بیماری دیابت، رفع مشکلات گوارشی و سیالیک و همچنین از ساقه و علوفه آن نيز برای خوراک دام و سبزی تازه استفاده می‌شود.

وي افزود: کینوا، یک گیاه سنتی است که قدمت پنج‌ هزار ساله دارد و بسیار سبک‌تر و خوش‌ هضم‌تر از دانه‌های برنج و منبع غنی پروتئین، منیزیم، فیبر، فسفر، ویتامین ب 2، پتاسیم و دیگر مواد معدنی مانند‌ آهن است.

رسولي ادامه داد: این گیاه کم‌آبخواه با آب و زمین شور سازگاری دارد و ترویج کشت آن جزو برنامه‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است.

به گفته‌ي وي، دوره رشد اين گیاه حدود 4 ماه است و ترویج و جذب کشاورزان به کشت آن نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در شهرستان دارد.

ياداور مي‌شود؛ «کینوا» به خاویار گیاهی شهرت دارد و با توجه به وجود مقدار زیاد آهن، اسیدفولیک، کلسیم و اسیدهای آمینه برای کنترل و پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها مؤثر است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار