رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی درباره تکمیل بنای مصلاهای نماز جمعه در استان گفت: 10 مصلا هم‌‌اکنون در حال احداث است که بیشتر آنها مراحل پایانی خود را می‌گذارنند و دو مصلا نیز در مرحلۀ انتخاب زمین هستند.
کد خبر: ۶۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴ 27 July 2015
حجت‌الاسلام ابراهیم معادی در نشستی خبری که به مناسبت سالروز اقامۀ نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل عدم نیاز به مکان مستقلی برای مصلا در بعضی مناطق با توجه به ثواب نماز در مسجد جامع، این مساجد توسعه داده شده است همچنین عملیات احداث مصلای شهرستان‌های بجستان درگز، صالح‌آباد، کاخک، کلات نادری و تربت‌جام نیز به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه سبب استحکام نظام و تقویت قدرت ملی، دشمن‌شکن و معرف دشمنان اسلام و انقلاب و مردم است، گفت: تریبون نماز جمعه تریبون تربیت اسلامی و سد محکمی در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان اسلام و مسلمین و متعلق به همۀ مردم است.

معادی یکی از سیاست‌های آینده برپایی نمازهای جمعه را کیفیت‌بخشی و ارتقای خطبه و سخنرانی‌های قبل از نماز جمعه عنوان و بیان کرد: ارتقای سخنرانی‌های قبل از نماز جمعه در مشهد رشد قابل توجهی داشته است، همچنین برنامه‌هایی همچون آموزش مسئولان دفاتر و مجریان نماز جمعه در دستور کار ما قرار دارد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمۀ جمعۀ خراسان رضوی با اشاره به برپایی نماز جمعه در 830 نقطۀ کشور عنوان کرد: تریبون نماز جمعه تریبون تربیت اسلامی و سد محکمی در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان اسلام و مسلمین و متعلق به همۀ مردم است.

وی با اشاره به انتخاب نمایندگان ولی‌فقیه و ائمۀ جمعه گفت: امروز در 830 شهر، 830 پایگاه نماز جمعه برپاست که 38 هزار نفر عضو ستادهای نماز جمعه هستند و در این میان 50 پایگاه با قریب به 2 هزار آقا و بانو مشغول خدمت‌رسانی هستند.

معادی عنوان کرد: هیچ اعتبار دولتی برای امامان جمعه و خدمتگذاران ستادهای نماز جمعه وجود ندارد و این افراد بدون هرگونه چشم‌داشت مادی و با قصد قربت و در راه خدا مشغول خدمت به مردم هستند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی به عزل و نصب‌های جدید امامان جمعه در استان اشاره کرد و گفت: حکم امام جمعۀ باخرز صادر شده و در چند روز آینده معرفی می‌شود، امام‌ جمعۀ تربت‌حیدریه نیز که مسئولیت بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی را قبول کرده اما تا معرفی امام جمعۀ جدید که در ماه آینده انجام می‌شود، همچنان به اقامه نماز جمعه در این شهر خواهد پرداخت.

وی با بیان اینکه در رابطه با معرفی امام‌جمعۀ موقت سبزوار، اطلاعی ندارم، افزود: ما برنامه‌ای برای معرفی امام جمعۀ موقت نداشتیم و امام جمعۀ موقت باید با اذن و هماهنگی دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمۀ جمعۀ خراسان رضوی، اقامۀ نماز کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار