فرمانده بسیج دانش‌آموزی خراسان‌رضوی:
فرمانده بسیج دانش‌آموزی خراسان‌رضوی گفت: امسال ۴ هزار دانش‌آموز خراسان‌رضوی تحت پوشش طرح «یاوران ولایت» قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۶۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷ 30 July 2015
محمد ترشیزی در جمع دانش‌آموزان بسیجی در مرکز تربیت و آموزش عقیدتی، سیاسی امام رضا (ع) اظهار داشت: 36 هزار دانش آموز شهید 8 سال دفاع مقدس باید به عنوان سرمشق و الگوی جوانان بسیجی قرار بگیرند و تربیت فرماندهان بسیج صالح از جمله اقداماتی است که در این راستا باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی در ارتباط با طرح یاوران ولایت خاطرنشان کرد: این طرح به منظور تربیت فرماندهان بسیج لایق و ورزیده در مدارس به اجرا گذاشته شده که در سال گذشته هزار و 519 نفر و در سال 94 بیش از 4 هزار نفر دانش آموز بسیجی تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

سید جواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این برنامه اظهار داشت: طرح‌های بسیاری همچون آیه‌های تمدن، شجره طیبه صالحین، هجرت بسیج سازندگی و یاوران ولایت ویژه دانش آموزان بسیجی برگزار شده است.

وی یکی از اهداف اردوهای یاوران ولایت را ایجاد پویایی در پایگاه‌های بسیج دانش‌آموزی دانست و تصریح کرد: ایجاد پویایی و نشاط در پایگاه های بسیج، تربیت فرماندهان در واحدهای پیشگامان بسیج، ارتقای معرفت دینی و بصیرت سیاسی دانش آموزان و آماده سازی دانش آموزان به منظور مقابله با جنگ نرم از جمله اهداف اردوهای یاوران ولایت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی برداشته شدن مرزهای جغرافیایی را از پیشامدهای فرایند جهانی شدن دانست و تاکید کرد: در این فرایند مرزهای جغرافیایی و مکانی فراموش شده و ارزش‌های عام یک جامعه دچار تحول می‌شود که جریانات امپریالیسم این فرایند را به سمت اشاعه جنگ نرم هدایت می‌کنند.

وی یکی از ویژگی‌های جنگ نرم را تهی کردن جوانان از ارزش‌های راستین انقلابی و دینی دانست و بیان کرد: جنگ نرم با تهی کردن جوانان از ارزش‌های راستین انقلابی و دینی سعی در تحمیل ارزش های پوچ خود به این گروه دارد و فرد را دچار بحران زدگی شخصیتی می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار