سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمادگی سپاه را برای مشارکت و نقش آفرینی در مقابله با سیل و پیشگیری از آسیب رسانی به مردم در سراسر کشور اعلام کرد.
کد خبر: ۷۳۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳ 31 March 2019

 

روابط عمومی سپاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف به دستور سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه به فرماندهان نیروها ، سپاه های استانی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در تشدید آمادگی‌ها برای مقابله با سیل و پیشگیری از آسیب های احتمالی به مردم در سراسر کشور خبرداد.
وی اظهار داشت: در ادامه تلاش ها و اقدامات روزهای اخیر در برنامه ریزی و اجرای عملیات امداد و خدمات رسانی به مناطق سیل زده و کمک به مردم عزیز گرفتار در سیل به ویژه در استان‌های گلستان و مازندران، با توجه به پیش بینی های به عمل آمده از صبح امروز سامانه های بارشی در اکثر استان های کشور فعال و مناطقی از آن‌ها در معرض رویارویی با سیلاب و روان آب های وسیع قرار گرفته است.
وی افزود: تمامی یگان های مهندسی و امدادی سپاه، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در سراسر کشور در آماده باش به سر می برند و با ابلاغ بامداد امروز فرمانده کل سپاه محیای اعزام و مشارکت و نقش آفرینی در مقابله با سیل و خدمت رسانی به مردم در شهرها و روستاهایی که با پدیده سیل مواجه می‌شوند، بوده و ظرفیت سازی های لازم را در کنار سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های امدادی فراهم کرده اند.
سخنگوی سپاه با تاکید بر هماهنگی و هم افزایی خوب بین همه نیروهای مسلح، دولتی و مردمی امدادرسان به مناطق سیل‌زده خاطرنشان کرد: خروج آب و رهاسازی سیلاب‌ها و رواناب های انباشته شده در استان گلستان و سرعت بخشی به هدایت و ورود آنها به دریای خزر همچنان اولویت اول سپاه در رویارویی با این پدیده کم نظیر است.
سردار شریف گفت: با بازگشایی مسیر ارتباطی گمیشان به گرگان، آق قلا و بندر ترکمن از صبح امروز با نصب 19 پل توسط واحدهای مهندسی نیروی زمینی سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و آغاز عبور و مرور عادی در این منطقه، عملیات امداد و خدمت رسانی به مردم در همه زمینه ها سرعت و سهولت بیشتری یافته است.
وی تصریح کرد: انتقال مردم از محله های پرخطر به مناطق امن، کمک به اسکان موقت، تامین تغذیه و البسه و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با استقرار بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی سیار و صحرایی در مناطق سیل زده به ویژه در استان گلستان از جمله موضوعاتی بوده است که طی روزهای گذشته و آینده دستور کار سپاه در شهرها و روستاهای تحت تاثیر سیل خواهد بود.
مسئول روابط عمومی کل سپاه ضمن قدردانی از اقشار مختلف مردم مناطق سیل زده که با صبر و همکاری خود شرایط لازم برای عملیات امداد و خدمت رسانی نیروهای مسلح را فراهم کرده اند ، اطمینان داد تا رفع مشکلات جاری تا هنگام بازگشت زندگی آنان به وضعیت عادی در کنارشان خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار