ريیس آموزش ‌و پرورش ابرکوه:
ريیس آموزش‌ و پرورش شهرستان ابرکوه با بیان این که کشور نیازمند گفتمان فرهنگی است، گفت: ضروری است معلمان در مؤسسات مردم‌نهاد با موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی فعال شوند.
کد خبر: ۷۴۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸ 06 May 2019

«محمدعلی کریمی» در آیین تجلیل از معلمان شهرستان ابرکوه اظهار کرد: بیان جایگاه معلم در قالب کلام و گفتار نمی‌گنجد و آن‌چنان اهمیت دارد که در قرآن، احادیث و روایات نیز از آن به نیکی یاد شده است.

وي تصریح کرد: اگر امروز ایران رتبه اول تولید علم در منطقه را دارد، اگر چهارمین کشور دارای بیشترین رشد علمی است و اگر در صنعت هسته‌ای و موشک‌سازی به خود می‌بالیم، ماحصل زحمات معلمانی است که علم و دانش را به دانش آموزان این سرزمین آموختند.

ريیس آموزش‌ و پرورش ابرکوه خاطرنشان کرد: مسئولانی که امروز در حوزه فعالیت خود به توفیقاتی رسیده و به خود می‌بالند، نباید فراموش کنند که موقعیت خود را مدیون افرادی هستند که به آنان چگونه زیستن، انسان بودن، فعال بودن در عرصه جامعه را آموزش دادند.

وی با تأکید بر اینکه امروز بیشتر از همیشه کشور نیازمند تعامل در حوزه گفتمان فرهنگی است، افزود: در موقعیت کنونی حضور معلمان در سمن‌ها، NGO ها، مؤسسات مردم‌نهاد بیش از گذشته احساس می‌شود تا در عرصه‌های اجتماعی، فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی شهرستان حضور پر رنگ‌تری داشته باشند.

حجت‌الاسلام «سید ابراهیم حسینی» امام جمعه ابركوه اظهار کرد: تجلیل از مقام معلم به مفهوم تجلیل از همه ارزش‌ها است چرا که معلم پرچم‌دار ارزش‌ها، اعتلاي بخش جامعه و عظمت آفرین در همه عرصه‌ها و شئونات است که همچون شمعی فروزان مسیر حیات بشر را روشن می‌کند.

وي ادامه داد: افتخارآفرینانی که امروز در عرصه علم و فناوری در عرصه نانو، در جبهه‌های مختلف علمی و هسته‌ای کشورمان را بر بال عزت و افتخار نشانده‌اند، همان دانش آموزان دیروز هستند که در مکتب درس معلمان به رشد و تعالی دست یافته‌اند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار