مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت : این استان دارای ظرفیت بالایی در جذب گردشگر سلامت است.
کد خبر: ۷۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳ 13 August 2015
به گزارش تابناک یزد؛ محمدمهدی شرافت در دومین جلسه شورای راهبردی گردشگری سلامت این استان افزود : یزد میزبان دیگر استانها و بویژه هرمزگان و سیستان و بلوچستان و حتی کشورهای همسایه مانند عراق، عمان، امارات و قطر در زمینه درمان است.
وی اظهار کرد: در زمینه گردشگری سلامت در کشور استان هایی مانند تبریز، مشهد، اهواز و زاهدان فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی یزد اضافه کرد : این استان نیز شرایطی را نسبت به سایر شهرها و استان های کشور در زمینه گردشگری سلامت فراهم آورده و همین موضوع نیز این استان را نسبت به مناطق دیگر در کشور متمایز ساخته است.
در ادامه این جلسه سرپرست معاونت گردشگری این اداره درباره نحوه صدور گواهینامه حرفه ای گردشگری سلامت ویژه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز بند 'ب' و همچنین ساماندهی دفاتر در این راستا نکاتی را مطرح کرد.
سید مصطفی فاطمی افزود: این شیوه نامه بر اساس مقررات حاکم بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و طبق قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین شده و اهداف اصلی آن نیز ایجاد بسته مناسب، انگیزه، تشویق و ترغیب سرمایه گذاران و بهره برداران برای رقابت سالم مبنی بر ارتقاء کمی و کیفی خدمات ارائه شده در حوزه گردشگری سلامت است.
بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مسوولان امر ، بیش از 30 درصد ظرفیت تخت های بیمارستانی یزد توسط بیمارانی از سایر استان ها اشغال می شود.
به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد تعداد تخت فعال بیمارستانهای دولتی و خصوصی استان را دو هزار و 509 است که از این تعداد یکهزار و 477 مورد مربوط به بیمارستانهای دولتی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار