انصاری:
تابناک:معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست اصفهان با بیان اینکه خرسها بدون دلیل به انسان حمله نمی‌کنند، گفت:تجاوز انسانها به حریم حیوانات بدون درنظر گرفتن حقوق آنهاعامل عصبانیت و حمله آنها به انسانهاست.
کد خبر: ۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱ 24 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، مهدی انصاری، با توجه به حمله یک قلاده خرس در منطقه چشمه ناز ونک سمیرم به دو جوان در هفته های گذشته و در پاسخ به این سئوال که اقدامات محیط زیست در این گونه موارد چگونه است، اظهار داشت: این منطقه زیستگاه ویژه خرس ها بوده است و در واقع این انسان ها هستند که به زیستگاه این حیوانات وارد شده و حقوق آنها را غصب کرده اند.

وی با بیان اینکه منطقه کوهستانی ونک از زمان های گذشته حریم زندگی این حیوانات بوده است، افزود: زمانی که انسانها بدون در نظر گرفتن حقوق دیگر جانداران به هرکجا که تمایل داشتند گام می گذارند و با دست اندازی در این گونه مناطق که اولویت با زندگی این حیوانات است در بالای کوه درخت می کارند و به خیال خود به زمینهایشان سرکشی می کنند، رخ دادن این اتفافات طبیعی است.

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان تاکید کرد: خرس ها به هیچ عنوان بدون دلیل به کسی حمله نمی کنند اما زمانی که یک انسان در حریم آنها اقدام به تیراندازی می کند یا به دلایل دیگر آنها را عصبانی می کند طبیعی است که از روی ناچاری و برای دفاع از خود ممکن است به انسان ها حمله کنند.

وی در ارتباط با امر زنده گیری حیوانات نیز گفت: این مورد مربوط به موارد خاص است که حیوان از حریم و مکان خاص زندگی خود خارج شده باشد.

انصاری با اشاره به اینکه منطقه چشمه ناز ونک یک منطقه شکار ممنوع محسوب می شود، تصریح کرد: با توجه به موقعیت خاص و استعداد منطقه ونک در صورت اجازه صنایع مادر و منابع طبیعی امکان تبدیل این مکان به منطقه حفاظت شده وجود دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار