در چهل و نهمین اجلاسیه هیئت امنای روسای دانشگاه‌های کشاورزی کشور بر توجه به آموزش همراه با مهارت آموزی تاکید شد.
کد خبر: ۷۷۵۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹ 28 August 2019

در چهل و نهمین اجلاسیه هیئت امنای روسای دانشگاه‌های کشاورزی کشور بر توجه به آموزش همراه با مهارت آموزی تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، تیموری رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با اشاره به برگزاری ۳ روزه این اجلاسیه گفت: ۳ کارگروه تخصصی شامل مهمترین موانع پیش روی حوزه آموزش کشاورزی، لزوم توجه نهاد‌های اجرایی و قانونی به فرآیند‌های تحقیقاتی و آموزشی کشاورزی و نیز بازدید صاحب نظران از ظرفیت‌های کشاورزی مازندران در این همایش برگزار می‌شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم در این گردهمایی بر تبدیل دانشگاه‌های کشاورزی به کلینیک‌های کاربردی مهارت آموزی تاکید کرد و افزود: ۵۶ دانشکده و ۳ دانشگاه اصلی در حوزه منابع طبیعی و کشاورزی وجود دارد.
یوسف نژاد، افزایش نظارت‌ها را موجب کاهش ریسک پذیری مدیران در امور و توتولید کشاورزی عنوان کرد و با بیان اینکه نگاه‌های دوگانه سبب کندی فعالیت‌ها در حوزه اجرایی کشور شده است گفت: بیش از ۷ میلیون تن تولیدات کشاورزی در مازندران تولید شده که حساسیت دانشگاه‌های کشاورزی برای ساماندهی آن ضرورت دارد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای تعیین قیمت ها، عرصه تولیدات و ساماندهی تولید نیازمند بکارگیری روش‌های نوین هستیم افزود: گریز از بکارگیری روش‌های سنتی با دخالت مستقیم پژوهشگران دانشگاهی بسیار اهمیت داشته و مجلس شورای اسلامی با تعیین سیاست‌های کلی در بودجه کشور می‌تواند برای اختصاص منابع مالی با پیشنهاد نخبگان کشاورزی ورود پیدا کند.
یوسف نژاد، به استفاده از بخش خصوصی در سرمایه گذاری و آموزش کشاورزی اشاره کرد و گفت: پیشروی آب دریای خزر و بهره برداری بی رویه از جنگل‌های هیرکانی به عنوان دغدغه‌های روز کشور نیازمند حساسیت دانشگاه‌ها و بکارگیری تشکل‌های حرفه‌ای شناسه دار برای رفع مشکلات این حوزه‌ها است.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر واگذاری بسیاری از وظایف تصدی گری دولت به تشکل‌های خصوصی کشاورزی، خواستار سازماندهی مراکز آموزشی غیردولتی کشاورزی در مراکز آموزشی شد.
یوسف نژاد، با اشاره به لزوم نقش آفرینی مجلس شورای اسلامی و طرح مسئله برای ایجاد حساسیت در متولیان آموزشی مراکز دانشگاهی کشاورزی در زمینه‌های مختلف علم کشاورزی افزود: ایجاد هم افزایی برجستگان حوزه کشاورزی و منابع طبیعی کشور در باره تصویب طرح‌ها و لایحه‌ها و همچنین با در نظر گرفتن عواقب و بازتاب‌های تصویب طرح‌ها الزامی است.
معاون اقتصادی استاندار مازندران نیز در اجلاسیه هیئت امنای روسای دانشگاه‌های کشاورزی به برآورد یک میلیون و ۴۰۰ هزار تنی برنج در ایتان اشاره کرد و گفت: با راه اندازی مرکز بین المللی برنج شهرستان آمل قادر به صادرات برنج خواهیم بود.
خیریانپور، خواستار ورود مجلس شورای اسلامی در باره واردات برنج قهوه‌ای شد و افزود: از ۹۰۰ کارخانه شالیکوبی مازندران، ۳۰۰ کارخانه مدرن سازی شده، اما فعالیت آن‌ها فصلی است.
معاون اقتصادی استاندار مازندران با بیان اینکه افزایش تعرفه برنج سفید و واردات برنج قهوه‌ای در شمال کشور موجب فعالیت دائمی شالیکوبی‌ها خواهد شد، به رتبه برتر استان در تولید درختچه‌ها و گل و گیاه اشاره و بر رفع مشکلات پایانه صادراتی گل و گیاه مازندران تاکید کرد و گفت: با رفع موانع، ۳ پایانه صادراتی خاویار، برنج و گل و گیاه می‌توانند در استان تجاری سازی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار