جلیل بالایی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: زلزله‌ی سال ۹۶ موجب شد پروسه‌ی ۱۰ ساله‌ی مقاوم سازی ساختمان‌های استان در ۱ سال طی شود.
کد خبر: ۸۰۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲ 19 December 2019

جلیل بالایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: سیاست و هدف گذاری دولت در مقاوم سازی ساختمان‌ها یک سیاست تدریجی و گام به گام است که همین امر موجب می‌شود این پروسه تا ۱۰ سال به طول انجامد، اما زلزله‌ی سال ۹۶ استان کرمانشاه این فرصت را ایجاد کرد که زمان مقاوم سازی ساختمان‌ها تقلیل پیدا کند و در ۱ سال به اتمام رسد.


وی در ادامه به ارائه آمار ساختمان‌های مقاوم سازی شده پرداخت و گفت: در پی وقوع زلزله سال ۹۶ تعداد ۴۰۱۶۲ واحد مسکونی در استان دچار خسارت و تخریب شد که از این تعداد ۳۵۲۰۰ واحد، بازسازی و مورد مقاوم سازی قرار گرفت. همچنین تعداد ۲۲۷۲۶ واحد صنفی، خدماتی، کشاورزی و دامی نیز دچار خسارت شد که این تعداد تماما مورد بازسازی و همچنین مقاوم سازی قرار گرفت.


بالایی با اشاره به بار مالی ایجاد شده برای دولت در اثر زلزله سال ۹۶ ابراز داشت: زلزله سال ۹۶ علاوه بر خسارت مالی سنگینی که بر مردم وارد کرد باعث ایجاد بار مالی برای دولت نیز شد. در نظر گرفتن و تخصیص تسهیلات به بخش مسکن جهت ترمیم و بازسازی ساختمان‌های تخریب شده، اختصاص وام بلاعوض به زلزله زدگان و امهال وام‌ها بار مالی سنگینی را برای دولت به وجود آورد که این بار مالی رقمی حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان را در بر می‌گیرد.


وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حضر تلاش بر این است که امهال وام‌های زلزله زدگان به مدت یکسال تمدید شود و امیدواریم با مساعدت سران قوا این درخواست مورد بررسی و تصویب قرار گیرد تا دل مشغولی زلزله‌زدگان برطرف شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار