سید فرزاد افضلی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: سال گذشته بیش از ۲۱۵۱۰ تن شیلات در استان کرمانشاه تولید شد.
کد خبر: ۸۴۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 27 April 2020

سید فرزاد افضلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: علی رغم تمامی مشکلات، سال گذشته ۲۱۵۱۰ تن شیلات در استان تولید شد که این آمار نشان دهنده افزایش تولیدات می باشد. در سال ۹۹ با ایجاد مزارع جدید و افزایش تولید در واحد سطح با بهره گیری از کارشناسان و متخصصان این حوزه و مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی در تلاش جهت افزایش بیش از پیش این تولیدات هستیم.

 وی در ادامه بیان داشت: سال گذشته ۵۵ تن ماهی خاویار و ۱۵ تن میگو آب شیرین تولید شد و باید یادآور شد که تولید ماهی خاویار به علت ارزش غذایی و ارز آوری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و امیدواریم در سال ۹۹ این تولیدات افزایش پیدا کنند. 

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه در بخش تولید ماهیان گرم آبی در بین استان های غیر ساحلی رتبه اول و در بخش ماهیان سرد آبی رتبه چهارم را دارد.

 وی در ادامه به نوسانات قیمت فروش ماهی اشاره کرد و بیان داشت: قیمت در بازار تابع عرضه و تقاضا است و به جز تابستان در سایر فصول قیمت ها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود. البته باید توجه داشت که پرورش دهندگان مبنای قیمتی خود را قیمت تمام شده پرورش ماهی و امکانات مورد نیاز آن می دانند.

 افضلی با بیان اینکه در کرمانشاه از لحاظ عرضه ماهی کمبودی وجود ندارد ابراز داشت: در سطح کرمانشاه بیش از ۵۳ مرکز فروش فعال است و این واحدها توسط دستگاه های اجرایی و بهداشتی تحت نظارت هستند. خوشبختانه استقبال مردم خوب بوده به طوری که مصرف هر خانوار کرمانشاهی در سال ۹۸ عددی معادل ۹/۵ کیلوگرم بوده است و در سال ۹۹ در تلاش جهت رساندن این عدد به میانگین کشوری هستیم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار