معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: آمار مربوط به کرونا روزانه به تفکیک شهرستان ها شامل تعداد مبتلایان، فوتی ها و بهبود یافتگان به صورت شفاف در رسانه ها و فضای مجازی اعلام می شود اما در خصوص اطلاع رسانی درباره جزئیات افراد مبتلا تابع سیاست‌های بالادستی وزارت بهداشت هستیم.
کد خبر: ۸۴۳۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹ 29 April 2020

 به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر جمیل صادقی فر  اظهار داشت: این استان از شفاف ترین استان ها در ارائه آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کروناست.

وی یادآور شد: هم اکنون نتیجه تمامی نمونه های افراد مشکوک در استان جهت تشخیص بیماری کرونا کمتر از ۲۴ ساعت معلوم می شود در صورتیکه در آغاز شیوع، نمونه ها به استان های دیگر ارسال و نتایج آنها پس از یک هفته در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایلام قرار می گرفت.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه این بیماری یک بیماری واگیردار است و مرزی برای آن تعریف نشده است، اضافه کرد: بیماری کرونا قومیت خاصی از جمله کرد، لر، لک را نمی شناسد و چنانچه شیوع آن گسترده شود می تواند برای کشور و استان مشکل آفرین باشد.

صادقی فر بازگشت به شرایط عادی استان در مقابله با کرونا را نیز تنها منوط به همراهی مردم و همکاری قشرهای مختلف استان دانست و افزود: چنانچه مردم رفتار یک ماه پیش را در مواجهه با کرونا اتخاذ کرده و همانند گذشته دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل ها را رعایت کنند قطعا آمار مبتلایان در استان کاهش پیدا می‌کند.

وی از تمامی مسوولان استان، رسانه ها، صدا و سیما و عموم مردم خواست: موضوع کرونا را جدی بگیرند و دستورالعمل‌ها و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

صادقی فر تاکید کرد: هیچ مشکلی در بیمارستان های ایلام برای مقابله با کرونا وجود ندارد و کمبودی در زمینه دستگاه های تخصصی و مراقبت های ویژه نداریم.

وی ادامه داد: شهرستان هایی مانند هلیلان و منطقه زرین‌آباد شاید دسترسی به درمان برای آنها سخت باشد ولی حداقل های ضروری و امکانات بهداشتی قابل قبولی در این مناطق فراهم شده است.

روند ابتلا به کرونا در استان ایلام از چند روز گذشته تا کنون افزایشی است و مسوولان استان علت آن را عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کاهش حساسیت مردم نسبت به کرونا عنوان می کنند.

مبتلایان به کرونا در کشوربه  92هزار وپانصد وهشتادوچهار نفر رسید

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۹۲ هزار و ۵۸۴ نفر به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و با فوت ۷۱ تن در۲۴ ساعت گذشته، تعداد آنها به پنج هزار و ۸۷۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر نهم اردیبهشت بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و ۱۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ شناسایی شدند .

وی بیان کرد: بر اساس گزارش ها تاکنون ۷۲ هزار و ۴۳۹ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شدند که معادل حدود ۷۵ درصد مبتلایان است و ۲ هزار و ۹۸۳ نفر از بیماران تحت مراقبت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۴۲ هزار و ۵۹۰ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه انجام شده است از مردم خواست ، همچنان فاصله گذاری هوشمند اجتماعی را رعایت و افرادی که در مکان های عمومی حضور پیدا می کنند، حتما از ماسک استفاده کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار