سعیدی با اشاره به منفعت بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه جایی است که از همه‌جهت به نفع مردم است؛ چه کسی که سرمایه خود را می‌آورد و چه شرکتی که سهام خود را در بازار بورس عرضه می‌کند.
کد خبر: ۸۴۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 11 May 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:«سجاد سعیدی» درباره چگونگی آزادسازی سهام عدالت در بورس گفت: در مرحله اول مردم باید نوع مدیریت سهامشان را انتخاب کنند که روش مستقیم باشد یا غیرمستقیم. در روش مستقیم با مراجعه به سایت سهام عدالت، انتخاب می‌کنند که مدیریت سهام بر عهده خودشان باشد و حدوداً ۲ ماه فرصت دارند که برای دریافت کد بورسی به کارگزاری‌ها مراجعه کنند. در روش غیرمستقیم همانند سابق، مدیریت سهام بر عهده شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی است.

 

کارشناس و فعال بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار ادامه داد: افرادی که مدیریت سهام را به روش غیرمستقیم انتخاب می‌کنند نیازی نیست به سایت سهام عدالت مراجعه کنند و برای فروش سهام هم باید منتظر باشند که شورای عالی بورس جزئیات بیشتری از فروش سهام عدالت تعیین کند.

 

وی در پاسخ به این سؤال که کدام روش مناسب‌تر است، گفت: وضعیت هر فرد نسبت به دیگری فرق می‌کند، کسی که چندین سال در بورس است و به خرید و فروش در بورس آشنایی دارد ترجیح می‌دهد سهامش را به روش مستقیم و مدیریت آن به دست خودش باشد ولی فردی که نه علم و نه وقت آن را دارد ترجیح می‌دهد طبق سابق مدیریت سهامش دست شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باشد.

 

سعیدی با برشمردن تأثیرات آزادسازی سهام عدالت بیان کرد: یکی از مهم‌ترین تأثیرات آزادسازی سهام عدالت این است که مردم جامعه با فرهنگ سهامداری و سرمایه‌گذاری در بورس آشنا می‌شوند. از دیگر تأثیرات آن نیز این است که به بازار عمق بیشتری می‌بخشد و شرکت‌ها شفاف‌تر می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه در این شرایط اقتصادی، با آزادسازی سهام عدالت، سود خوبی نصیب مردم می‌شود و قدرت خریدشان را افزایش می‌دهد، افزود: مردم جامعه کم‌کم با علم سرمایه‌گذاری در بورس آشنا می‌شوند و پول‌های خرد به مرور زمان وارد بازار سرمایه می‌شود و به سمت تولید و اشتغال سوق پیدا می‌کند.

 

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ضرورت آگاهی برای ورود به بازار تصریح کرد: در صورتی که افراد بدون علم و دانش وارد بازار سرمایه شوند، هم به خودشان ضرر می‌زنند و هم بازار را ملتهب می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: توصیه ما به افرادی که تازه‌وارد هستند و فرصت یادگیری و تحلیل ندارند این است که پول خود را با خیالی آسوده داخل صندوق‌‌ها، سرمایه‌گذاری کنند.

 

سعیدی با اشاره به منفعت بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه جایی است که از همه‌جهت به نفع مردم است؛ چه کسی که سرمایه خود را می‌آورد و چه شرکتی که سهام خود را در بازار بورس عرضه می‌کند.

 

وی با بیان اینکه بازار سرمایه برای تولید، اشتغال و اقتصاد کشور مفید و سودده است، افزود: اگر پول‌ها و نقدینگی سرگردان مردم به سمت طلا، سکه، ماشین و دلار می‌رفت، اتفاقات بسیار بدی برای اقتصاد کشور می‌افتاد ولی دولت با اقدام خود، این نقدینگی را کنترل و وارد بازار سرمایه می‌کند، البته به این شرط که حمایت دولت ادامه پیدا کند و مقطعی نباشد.

 

این فعال بازار سرمایه با اشاره به نبود زیرساخت‌ها و عدم ظرفیت کافی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۲ میلیون نفر در عرضه‌های اولیه شرکت می‌کنند ولی اگر این تعداد ۲ برابر شود آیا هسته معاملاتی توان حمایت از همه این کد‌ها را دارد یا خیر.

 

وی با اعلام اینکه بورس شغل دوم و درآمد اول است، به چند نکته برای ورود به بازار اشاره و تأکید کرد: با پول مازاد وارد بازار شوند و از مقدار کم و با دید بلندمدت شروع به سرمایه‌گذاری کنند، برای کاهش ریسک سبد سهام تشکیل دهند، درگیر هیجانات و نوسانات روزانه بازار نشوند و مهم‌تر از همه، با علم و دانش و در صورت نداشتن علم و وقت کافی از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری به‌صورت غیرمستقیم اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

 

سعیدی تصریح کرد: خرید عرضه‌های اولیه بهترین روش برای ورود به بازار و آشنا شدن با روش معامله در بورس می‌باشد.

 

این کارشناس بازار سرمایه در پایان با بیان اینکه علم سرمایه‌گذاری نیاز همه افراد جامعه است، خاطر نشان کرد: در زمان‌های گذشته هر کسی از کامپیوتر چیزی نمی‌دانست در نگاه مردم بی‌سواد بود ولی در حال حاضر هر فردی که توانایی استفاده از سرمایه‌اش را ندارد، بی‌سواد است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار