فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از برگزاری رزمایش گردان‌های بیت المقدس در ۱۹ و ۲۰ شهریور ماه در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷ 31 August 2015

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل بابازاده بعد از ظهر دوشنبه در در دومین نشست سراسری مسئولان مراکز رشد خلاقیت بسیج کشور یادآور شد: سپاه حضرت عباس (ع) استان دارای ۱۱ ناحیه در شهرستان ها و یک ناحیه عشایری و یک ناحیه دانشجویی است.

وی به برگزاری برنامه های متنوع در فصل تابستان اشاره کرد و افزود: از جمله این برنامه ها اردوهای سرگروه های صالحین، اردوهای یاوران ولایت دانش آموزی، راهیان نور شمالغرب، طرح هجرت دانشجویی و دانش آموزی است.

به گفته فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان برنامه های هفته دفاع مقدس نیز در سه حوزه مردم محور، نمایشگاه رزمی و فرهنگی و برنامه های سان و رژه توسط سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل برگزار خواهد شد.

بابازاده به تداوم فعالیت عمرانی در دو سالن صالحین و ۹ دی اشاره کرد و متذکر شد: برنامه های هفته دفاع مقدس با هدف تبیین آرمان های انقلاب و تجدید بیعت با شهدا برگزار خواهد شد.

فن آوری با فرهنگ ناب اسلامی عجین شود

در این مراسم سرپرست پارک علم و فن آوری استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر با افول فرهنگی در سطح بین الملل مواجه هستیم، تصریح کرد: در وضعیتی که فرهنگ مبتذل غربی به خانه های ما رسیده است مسئولان باید فناوری را با فرهنگ ناب اسلامی عجین کنند.

عبدالقیوم قلی پوری با بیان اینکه تحریم ها برای کشور محدودیت ابزاری ایجاد کرده است، ولی مانع توسعه خلاقیت نشده است، متذکر شد: دست یابی به جایگاه اول علمی و اقتصادی منطقه در سند توسعه بیست ساله پیش بینی شده و کسب این جایگاه نه تنها غیر ممکن نیست بلکه آسان است.

سرپرست پارک علم و فناوری استان اردبیل اساس اقتصاد مقاومتی را اقتصاد دانش بنیان دانست و اضافه کرد: اولین حلقه اقتصاد دانش بنیان تولید است.

وی با اذعان به اینکه در استان اردبیل بیش از ۵۰ هزار دانشجو و ۱۵۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی وجود دارد، بیان داشت: بیش از ۳۰ هزار مقاله علمی چاپ شده است، ولی نتیجه این مقالات را در سفره مردم مشاهده نمی کنیم.

سرپرست پارک علم و فناوری استان فناوری را کاربردی کردن علم معرفی و تصریح کرد: تجاری سازی علم در پارک های علم و فناوری انجام می شود و این تجاری سازی باید در شهرک های صنعتی به تولید انبوه برسد.

ضرورت ممانعت از ریزش شرکت های دانش بنیان

در عین حال رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل نیز به ضرورت ارج نهادن به سرمایه های علمی کشور اشاره کرد و افزود: باید از این سرمایه ها در راستای ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان استفاده شود.

حسین شایقی دست یابی به توسعه فن آوری در کنار توسعه علمی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: در این میان مراکز رشد به مانند کاتالیزوری برای توسعه سریع فناوری است و موجب می شود شرکت های دانش بنیان بیشتر از گذشته خود را باز یابند و در توسعه اقتصادی کشور تاثیرگذار باشند.

وی به ریزش شرکت های دانش بنیان نسبت به سال های گذشته اشاره کرد و متذکر شد: مراکز رشد می توانند با مشاوره، استقرار و برگزاری کارگاه به فعال بودن شرکت ها کمک کنند.

شایقی جلوگیری از ریزش شرکت های دانش بنیان با به کارگیری برنامه دقیق را یکی از وظایف سازمان بسیج علمی دانست و تصریح کرد: ایجاد شرکت های دانش بنیان با تکیه بر پتانسیل های علمی استان از مولفه های اقتصاد مقاومتی است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار