حسن مرادی در گفتگو با تابناک:
رئیس اداره بیمه بیکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از واریز بیمه بیکاری سه ماهه اسفند، فروردین و اردیبهشت خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸ 18 July 2020

حسن مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس اعلام دولت، سازمان برنامه و بودجه، به مدت سه ماه (اسفند، فروردین و اردیبهشت) به افرادی که کارشان را از دست می دهند، بدون تشریفات موجود در قانون، بیمه بیکاری پرداخت می کند. یعنی تمامی افرادی که بر اثر شیوع بیماری کرونا حتی به مدت یک ماه آسیب دیده باشند مشمول بیمه بیکاری می شوند.

 وی افزود: در این راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سامانه ای تحت عنوان بیمه بیکاری طراحی کرد که افراد بیکار شده جهت رعایت پروتکل های بهداشتی، بدون مراجعه به ادارات در منزل و با استفاده از تلفن همراه ثبت نام کنند، کد رهگیری دریافت و مراحل بعدی را نیز به صورت غیرحضوری ( پیامکی) طی کنند.

 رئیس اداره بیمه بیکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: حقوق اسفند و فروردین ماه پرداخت شده است و دو روز گذشته حقوق اردیبهشت ماه نیز پرداخت می شود. تعداد افرادی که از استان کرمانشاه در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند حدود ١۴هزار نفر بوده که از این تعداد حدود ٨۴۶٧ نفر مشمول بیمه بیکاری شناسایی شدند.

این مسئول در ادامه بیان داشت: به کلیه این افراد (مشمول) بیمه بیکاری تعلق می گیرد تعدادی هم که احتمالا اشکالاتی در ارسال شماره حساب یا اطلاعاتشان بوجود آمده، مجددا پیگیری می شود و حقوق سه ماه آنها واریز خواهد شد.

مرادی تاکید کرد: از خردادماه در چارچوب قانون بیمه بیکاری به روال گذشته برگشتیم، از این تعداد، بیمه افرادی که بازگشت به کار شده اند، واریز و افرادی هم که تعدیل یا صنوفشان تعطیل شده، کارشان به صورت غیر حضوری و در چارچوب قرار داد انجام می شود و در صورتی که قرارداد نداشته باشند می توانند از طریق مراجع حل اختلاف شکایت و نهایتا پس از برگزاری جلسات، بر اساس قانون، بیمه بیکاری را دریافت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار