کد خبر: ۸۸۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲ 19 August 2020

ایرنا ، علیرضا سعدی پور روز چهارشنبه در گفت و گوبا خبرنگاران در ساری افزود : از مجموع ۵۰ هزار داوطلب مازندرانی حاضر در کنکور سراسری امسال بیش از ۶۳.۵ درصد در رشته تجربی با یکدیگر رقابت می کنند که بسیار نگران کننده است.

وی گفت : متاسفانه آمار تمایل به رشته تجربی در کنکور هر ساله رو به افزایش است که نگران کننده محسوب می شود و همه باید در مورد وضعیت پیش آمده برای رشته تجربی احساس مسئولیت کنند زیرا این وضعیت به قشر بزرگی از جامعه آسیب خواهد زد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران توضیح داد : تب پزشک شدن و رویای دستیابی به شغل لوکس و زندگی بی دردسر از مهم ترین عوامل گرایش روزافزون به رشته تجربی است و مساله در کوتاه مدت و آینده ای نه چندان دور جامعه را خالی از مهارت لازم می کند.

وی افزود : کشور در شرایط تحریمی و مسیر توسعه به رشته های فنی و تکنولوژیک نیاز شدید دارد ولی متاسفانه در چنین شرایطی که باید رشته های ریاضی و علوم پایه بیشترین کاربر را داشته باشند می بینیم در استان مازندران تنها ۱۴ درصد داوطلبان کنکور در رشته ریاضی تحصیل می کنند.

سعدی پور گفت : در ایجاد چنین وضعیتی هم آموزش و پرورش و هم خانواده ها و هم دیگر مسئولان دخیل هستند و اکنون نیز همه طرف ها باید برای رفع این معضلی که جامعه را تهدید می کند پا پیش بگذارند.

وی ریشه یابی این مشکل را بسیار ساده اما مهم توصیف کرد و افزود : به جای اینکه حوزه های صنعت در استان تقویت و نیروهای صنعتی به کار گرفته شوند، فقط در حوزه پزشکی سرمایه گذاری شده است.

سعدی پور اعداد و ارقام کنکور سراسری کارشناسی امسال را یک هشدار جدی توصیف کرد و گفت : دود نادیده گرفتن این وضعیت به چشم همه ما خواهد رفت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار